4. Умиране

15 странни неща, които правим постоянно, но не знаем защо

Технически, умирането не е ежедневна активност. Въпреки това обаче, доста хора умират всеки ден, нали? Защо?

Умираме, защото клетките ни умират. Макар да се подменят отново и отново в продължение на около 70 години, не могат да го правят вечно. Във всяка клетка, теломери в края на хромозомите ни съдържат генетична информация, която се “подрязва” след всяко ново поколение клетки. В началото, теломерите са достатъчно дълги, за да бъдат подрязвани множество пъти, но накрая стават толкова къси, че губят информацията, която съхраняват и клетките спират да се делят.

За щастие, учените усилено работят по методи, с които да удължат живота ни и смятат, че някой ден ще живеем двойно по-дълго.

5. Изчервяване

15 странни неща, които правим постоянно, но не знаем защо

Оказва се, че зачервените бузи са универсален човешки отговор на социалното внимание. Всеки го прави. Повечето хора се изчервяват, когато се запознават с някой, получават комплимент или изпитват силна емоция в социална ситуация.

Механизмът на изчервяването е прост: Вените в лицето се разширяват и повече кръв навлиза в бузите ви, от което те порозовяват. Учените обаче не са наясно защо това се случва и каква функция изпълнява.

6. Целуване

15 странни неща, които правим постоянно, но не знаем защо

Като се замислите, изглежда странно, че обменянето на слюнка се счита за романтично. Оказва се обаче, че е биологически инстинкт.

Целуването позволява на хората да използват обонянието и вкуса си, за да оценят потенциалния партньор. Дъхът и слюнката излъчват важни химични сигнали за това дали човек е болен или здрав, а при жените – също и дали са в овулация.

Още повече, по кожата около носа и устата има масла, съдържащи феромони, които предават важна информация за биологическото състояние на човека. Когато двама души усетят феромоните си по време на целувка, те подсъзнателно се привличат или отблъскват.

Освен това, учените смятат, че целувката има и психологически ефект, който ни сближава. Тази теория се подкрепя от прилива на окситоцин, хормона на любовта и емоционалното обвързване, в мозъка по време на целувка.