Котките избиват милиарди птици годишно

Нашите котки може да са пухкави приятели и очарователни смешни картинки в интернет, но също така унищожават околната среда по-ефективно и от хората. Наречени са едни от „най-лошите инвазивни видове“. Сега ново проучване открива, че котките са отговорни за избиването на няколко застрашени вида птици в САЩ и за намаляващата популация на птиците по островите в цял свят. В Щатите котките убиват около 3.7 милиарда птици годишно, което ги прави по-голяма заплаха и от високите сгради, кулите, прозорците, отровата и колите. Но има решение на проблема.

Биолозите, автори на новото проучване, са задълбали в предишните години, за да изчислят колко котки живеят в САЩ и какви са навиците им на убиване. Те изчислили, че има около 84 милиона домашни котки и още 30-80 милиона бездомни и такива, които хората държат навън. Учените установили, че свободните котки убиват 1.4 до 3.7 милиарда птици и 6.9 до 20.7 милиарда бозайници годишно. Набляга се на това, че става въпрос предимно за бездомните котки, живеещи свободно на открито. Макар тези числа да са шокиращи, откритието не е. Бездомните котки вече са уличени в избиването на 33 вида птици, бозайници и влечуги.

Котките избиват милиарди птици годишно

„Нашите изчисления за смъртността на птиците значително надвишават предишните резултати за котките в САЩ, както и в резултат на всеки друг източник на смъртност като сблъсъци с прозорци, сгради, комуникационни кули, превозни средства и отравяне с пестициди.

Най-големият виновник за това не са домашните котки, а бездомните, които оцеляват на улицата. Всяка от тези котки – а екипът изчислява, че има между 30 и 80 милиона такива в САЩ – убива между 23 и 46 птици на година и между 129 и 338 малки бозайника.“

Котките избиват милиарди птици годишно

Проблемът е, че тези котки, като агресивен вид, избиват местните видове в районите си. Според специалистите едно решение е просто котките да бъдат държани на закрито през повечето време, за да не повлияват на екосистемите. В Нова Зеландия има кампания за забрана на котките като домашни любимци. Разбира се това би могло да повлияе на околната среда по съвсем неочаквани начини. Котките може да убиват други вредители, но това ще остане незабелязано докато котките не изчезнат и вредителите не започнат да се множат неконтролируемо.

Очевидното тук е, че най-големият проблем идва от котките, които си нямат дом. Хората са превърнали котките в агресивен вид и трябва да спрем да ги пускаме на улицата.