Лунната долина

На Земята има места, които сякаш са от друга планета.  Лунната долина е едно от тези места. Суха, негостоприемна и изпъстрена с най-различни и странни многоцветни скални формации. Сцените на планетата Татуин от Междузвездни войни са били заснети тук.

6mv

В късния следобед слънцето разкрива най-доброто от поразителните цветове на Лунната долина, а залезът е просто забележителен. Когато златното кълбо започне да потъва отвъд хоризонта, сюрреалистичните форми на долината изведнъж се оцветяват във всички нюанси на лилавото, розовото и златистото – незабравимо изживяване за всеки щастливец, който е успял да стане свидетел на този природен спектакъл.

2mv

Лунната долина се намира в Cordillera de la Sal (Солен планински масив) в чилийската пустиня Атакама на 2250м. надморска височина и всъщност е относително малка – само 500м. в диаметър. Въпреки това  концентрацията на природно оформените скулптори и многоцветните слънчеви лъчи правят това място нещо много по-голямо от размера му.

3mv

Във всички краища на долината има вулканични върхове – един от които е внушителният вулкан Ликанкабур – и е опасано от полукръг хълмове и дюни.

9mv

Абсолютната липса на влажност тук означава, че почти няма живот, нито животни, нито растения. Вместо това минералите властват под формата на уникални фигури от сол и глина, което дава усещането за присъствието на нещо извънземно. Най-зашеметяващо красивите от всички геологически образувания са трите скални формации в най-високата точка на долината, известни като Трите Марии.

15mv

Хълмистите склонове на тази изключителна лунна долина са се образували при срещата на пустинята Атакама с Андите. По дъното на някогашните солни езера с векове вятърът е образувал остри вълнообразни скулптури.

4mv

В изсъхналите езера на Лунната долина, солта е образувала красива бяла покривка. Склоновете сияят в най-различни нюанси – зелено, синьо, зелено, червено, оранжево и жълто – които слънчевата светлина променя през деня и са изключително наситени при изгрев и залез.

7mv

Лунната долина  е обявена за природно светилище през 1982г. заради изключителната си красота и е част от природния резерват Reserva Nacional los Flamencos.  Въпреки, че е едно от най-сухите места на планетата, долината е посещавана от много хора.

Източник: environmentalgraffiti.com