Най-красивите птици на Земята

Многоцветно лори
    Снимка: jheritage70

Многоцветното лори е малко, ярко оцветено австралийско папагалче. Обитава дъждовните гори, откритите гори и сечища, равнините, мангровите гори, паркове и овощни градини в Австралия. Лорито достига до 35см. дължина, тежи до 133гр. и живее до 20 години. То е изключително шарено и в окраската му можете да разпознаете почти всички цветове на дъгата. В Австралия е обявено за нежелано животно, тъй като е изключително агресивно, особено що се отнася до храната. Често завземат територията на други птици и отнемат храната им.

Златен фазан
    Снимка: JKR00

Златният фазан е поредната птица, която привлича погледа с изключителните си цветове. Той се среща в Китай, въпреки че е развъден и в страни като Англия. Фазаните не са известни като добри летци, за това обикновено ходят по земята. Зоолозите са забелязали, че когато са изложени продължително време на слънце, те избеляват. Сенчестите гори, които обитават, запазват ярките им цветове. Когато се опитва да впечатли женската, мъжкия фазан разперва оранжевото си „наметало“ и остават да се виждат само очите му. Изключителна гледка.

Райска птица от Бали
    Снимка: daniel-s

Има много видове райски птици и всички те са забележителни. Познати са 40 вида, повечето от които са в Нова Гвинея и са известни с уникалното оперение при мъжките. Специално този вид има силно удължени пера на главата си. Някога изолираният остров Нова Гвинея е бил рай за птиците. Контактът с индустриализирания свят е довел вида до изчезване. Най-големият проблем за птиците сега са множеството компании, които изсичат дъждовните гори и унищожават естествената им среда.

Червена Ара
    Снимка: Dale Treadway

Това са големи и цветни папагали с дълга опашка, които тежат около 1кг и достигат скорост от 55км/ч. Изключително яркото им оперение варира в различни цветове – червено, светлосиньо, жълто, тъмночервено, златисто и дори зелено. Кожата около очите им е бяла с много мънички бели пера. Срещат се във вечнозелените гори на американските тропици. Папагалите Ара са изключително социални птици и образуват силна, моногамна връзка. Обикновено гнездят в хралупи по дърветата, високо над земята или по скалите. Семейството защитава яйцата и малките си агресивно. Иначе са много игриви и любознателни и могат да имитират човешки глас доста добре.

Дългоклюно синьо рибарче
    Снимка: SandyDutta

В Източна Азия можете да се натъкнете на забележителното дългоклюно синьо рибарче – поредният цветен пример за чудесата на природата. Дълго около 35см. и сравнително голямо за вида си, мъжкото синьо рибарче е оцветено в зелено, синьо, сиво, бежово и яркочервено. Тези птици живеят в гористи местности, близо до езера, реки и брегове и са достатъчно многобройни за да прогонват орли и други нашественици. Хранят се предимно с риба, като използват дългите си човки, за да я хващат. Обикновено дебнат от клоните над водата и се гмуркат, за да уловят плячката си.

Многоцветна овесарка
    Снимка: tomyris95

Оцветена в тъмносиньо, зелено и червено, тази малка птица често е посочвана като най-красивата в Северна Америка. Обитава гъсти гори и градини. Някога е била популярна домашна птичка, но днес залавянето и е незаконно. Мъжките защитават територията си и са силно агресивни помежду си. Много често се бият до смърт.

Жълтогръд тукан
    Снимка: Tambako the Jaguar

Това е националната птица на Белиз. Достигат до 55см. дължина, като човката им е една трета от нея. Макар да изглежда голяма и тежка, всъщност тя е съставена от кухи кости покрити с кератин – много лек и твърд протеин. Туканът се среща в дъждовните гори на височина 1900м. южно Мексико, Венецуела и Колумбия. Гнезди в хралупи по дърветата, където често съжителстват по няколко птици. Поради липсата на място, туканите свиват опашката и човката си към тялото, за да се съберат. Пътуват на малки ята с по 30-тина птици. Предимно се предвижват като прелитат от дърво на дърво, понеже не са добри летци. В групата има семейна йерархия. Птиците често се предизвикват на двубои, като използват човките си и се замерят с плодове.

Галерия