Най-странните експерименти

Хибрид между човек и маймуна

Десетилетия наред се носели слухове, че руснаците  са провеждали експерименти с цел да създадат хибрид между човек и маймуна, но чак след падането на Съветския съюз и разсекретяването на руските архиви, слуховете се потвърждават.

Д-р Илия Иванов бил световно признат експерт по ветеринарно репродуктивна биология, но искал да направи нещо повече в живота си. През 1927г. той пътува до Африка за да чифтоса човек с маймуна.

За щастие опитите му не били успешни. До голяма степен провалът му се дължал на това, че трябвало постоянно да крие истинската цел на експериментите си пред екипа на лабораторията в западна Гвинея. Ако откриели какво се опитвал да направи, пише той в дневника си, „това ще доведе до много неприятни последствия”. Принуден да работи тайно, той не можел да направи почти нищо, въпреки че е записал два неуспешни опита изкуствено да осемени женски шимпанзета с човешки сперматозоиди.

Разочарован, Иванов се връща в Съюза. Със себе си води орангутана Тарзан, надявайки се да продължи изследванията си в по-добра обстановка. Той започнал да търси доброволки, които да износят детето на Тарзан и учудващо успял да открие няколко. Обаче Тарзан умрял, а Иванов бил изпратен в затвора за няколко години. Това слага край на изследванията му. Носят се слухове, че други руски учени са продължили работата на Иванов, но няма доказателства за това.

1. “ Когато Станли Милграм публикувал резултатите от експеримента си през 1963г., това шокирало цялото научно общество.“
      Хубаво щеше да е да обясните първо за какъв експеримент става въпрос