Най-странните експерименти

Надрусан слон

10exp

Какво ще стане ако дадете ЛСД  на слон? На 3 Август 1962г. в Оклахома учените решили да проверят.

Уорън Томас, директор на градския зоопарк, инжектирал на слона Туско 297 милиграма ЛСД. С Томас били двама учени от медицинския университет, Луис Уест и Честър Пиърс.

297 милиграма  ЛСД е огромна доза – почти 3000 пъти по-голяма от обичайната за човек. Това е най-голямата доза ЛСД давана на живо същество. Учените решили, че като ще дават ЛСД на слон, не трябва да си играят на дребно.

По-късно Томас, Уест и Пиърс обясняват, че експериментът е имал за цел да провери дали ЛСД ще предизвика у слона временна лудост – състояние, в което мъжките слонове изпадат понякога и стават изключително агресивни, а лепкава течност излиза от слепоочните им жлези.

Туско реагирал като ужилен от пчела. Обикалял в кръг няколко минути след което се килнал на една страна. Ужасени, учените се опитали да го свестят, но след около час слонът бил мъртъв. Тримата учени излезли със заключението, че „Изглежда, слонът е силно чувствителен към ефекта на ЛСД”.

През следващите години се спори дали ЛСД е убило Туско или лекарствата, които са използвани за съживяването му.  20 години по-късно Роналд Сигел решил да прекрати спора като даде на два слона почти същата доза. Трябвало да подпише споразумение, че ще замени двете животни, ако нещо се случи с тях.

Вместо да инжектира ЛСД в слоновете, Сигел го смесил с водата им. По този начин слоновете не само, че оживели, а и не изглеждали особено разстроени. Изглеждали мудни, крачели напред назад и издавали странни звуци, но само след няколко часа се оправили.

Източник: magazinetimepass.com

1. “ Когато Станли Милграм публикувал резултатите от експеримента си през 1963г., това шокирало цялото научно общество.“
      Хубаво щеше да е да обясните първо за какъв експеримент става въпрос