Невероятни прозрачни животни

Прозрачна морска краставица

Морската краставица се движи бавно, предимно по дъното и произхожда от древни създания, които са еволюирали, за да оцелеят милиони години. Прозрачните морски краставици имат предимство, защото остават незабелязани за хищниците. Видът е открит в северната част на Мексиканския залив, на 2.5км под повърхността.

Прозрачна пеперуда
    Снимка: thefost

Пеперудите от вида Greta Oto често са наричани прозрачнокрили или стъклокрили. За разлика от останалите видове пеперуди и молци, при тях липсва оцветяване на част от крилете. Ако изтъркате крилете на обикновена пеперуда, резултатът много ще прилича на пеперудата Greta Oto.
    Стъклокрилите пеперуди могат да се открият от Мексико до Панама и имат размах на крилете между 5.6 и 6.1см.

Прозрачна златна рибка

През 2009г. учени от университета Мие в Япония успяват да създадат прозрачна златна рибка. Рибката е с прозрачна кожа, през която се виждат повечето от вътрешните й органи. Очаква се рибката да живее до 20 години и да порасне до 25см. на дължина.

Прозрачен пещерен омар

Пещерите са едни от най-тъмните места на планетата – дори най-сложните уреди не успяват да засекат дори един фотон светлина в най-дълбоките пещери. При тези условия риби, паяци, насекоми и раци са еволюирали в „троглобионти“- животни, специфично адаптирали се да живеят в мрак и не могат да оцелеят извън пещерните екосистеми. Така на тях не им е нужно оцветяване на кожата или очите.
    Открити са 39 вида пещерни омари в Северна Америка. Те варират от бели албиноси до почти напълно прозрачни.

Прозрачна сепия

Стъклените сепии са около 60 вида и приличат на ръчно изработени шишета. С изключение на черния им дроб, те са напълно прозрачни и варират различни на големина и форми. Гигантската прозрачна сепия достига до 3 метра дължина.

Прозрачна медуза
    Снимка: National Geographic

Медузите се откриват във всички океани и ако учените са прави, броят им расте поради глобалното затопляне. Те обикновено са отчасти прозрачни и едва се забелязват във водата. Като повечето дълбоководни животни, определени видове прозрачни медузи използва биолуминесцентна светлина, за да привличат плячката си.

Прозрачна камбала
    Снимка: National Geographic

Много морски животни са прозрачни в началния си стадии на развитие, като така се крият от хищниците. Младите камбали са плоски и прозрачни, което им позволява да се сливат с песъчливото морско дъно и така остават незабелязани.

Прозрачна жаба

В края на 2007г. учени от Института по земноводна биология в университета в Хирошима успешно създават прозрачни жаби. Според професор Масаюки Сумида „Прозрачните жаби ще са полезни като лабораторни животни, защото при тях е по-лесно и по-евтино да се наблюдава развитието и прогреса на рака, развитието на вътрешните органи и ефекта от различни химични препарати върху тях. “

Морска пеперуда
    Снимка: National Geographic

Малкият морски червей, познат като морска пеперуда варира в най-различни форми. Видът от море Уедъл в Антарктика има формата на сърце.

Морска крава