Отговорите на 5 въпроса, които са ви глождели като деца

Когато сте били малки, възрастните за вас са били като извор на познания и мъдрост. Затова, когато се е случвало да зададете въпрос, с който сте ги карали да се спрат и да кажат „Нямам никаква представа“, е било като да откриете еднорог.

След това сте пораснали и макар да разполагате с цялото могъщество на Google, да разберете дали китовете имат пъпове се е превърнало в по-малък приоритет.

Не се тревожете, ние сме тук, за да отговорим на детските ви въпроси.

5. Защо птиците върху жиците не ги удря ток?

Сигурно хиляда пъти са ви предупреждавали да не си играете около електрически стълбове. Защо обаче птиците кацат върху кабелите, сякаш по тях не текат хиляди волтове електричество?

Защо птиците върху жиците не ги удря ток?

Причината е, че токът винаги търси най-малкото съпротивление и предпочита да мине по медната жица, отколкото през тялото на птицата.

Ако птицата докосва нещо друго, освен кабела обаче, нещата ще са различни. Просто казано, електричеството преминава от  зони с висок волтаж към нисък волтаж. Ако краката на птицата са върху кабела, няма разлика във волтажа. Ако обаче с крилото си например докосне жица с различен волтаж или дори земята, тогава токът ще премине през нея.

4. Как мухите ходят по тавана?

Залепват.

Може би си мислите, че да имаш достатъчно лепкави крака, че да те задържат за тавана, би означавало, че няма да можеш да се отлепиш, но мухите са постигнали идеалния баланс.

Как мухите ходят по тавана?

За да не залепнат завинаги за тавана ви, мухите разчитат на няколко техники. Всеки крак разполага с двойка щипци, които помагат за отлепянето. Освен това мухата се отблъсква от повърхността и се усуква.

3. Защо хората нямат опашки?

Звучи логично, нали?

Простият отговор е, че просто нямаме нужда от опашка.

Защо хората нямат опашки?

Много четириноги използват опашката си за баланс, а някои дори могат с нея да се захващат за клони. Морските животни я използват за изтласкване и маневриране, а конете гонят мухите с нея.

Хората са открили други начини за всичко това, благодарение най-вече на това, че ходим изправени на два крака и ръцете ни са свободни. Интересното е, че ние и повечето примати всъщност започваме живота си с опашка в утробата, но тя бива абсорбирана обратно по време на развитието на зародиша.

2. Защо възрастните хора умират?

Ако като малки сте изгубили баба или дядо, сигурно сте питали родителите си защо се случва това. Доста труден въпрос, не само защото е емоционален.

Защо възрастните хора умират?

Учените имат доста добра представа как стареем, но все още не сме напълно сигурни защо това се случва.

Простият отговор е, че всеки път, когато клетките ви се делят, за да регенерират тялото, ДНК в тях се уврежда малко по малко – така нареченото скъсяване на теломерите. Когато клетките с увредена ДНК се делят, те прехвърлят тези увреждания на новите клетки и т.н. Ефектът се натрупа с времето и се изразява под формата на набръчкана кожа, побеляла коса и отслабена имунна система.

Хората всъщност не умират от старост, а от заболяванията, идващи в резултат на дегенерацията на клетките им.

1. Имат ли китовете пъпове?

Да, имат.

Имат ли китовете пъпове?

Всички плацентни животни, които раждат, имат пъп. Това се отнася за почти всички бозайници. Изключение правят двуутробните като кенгуруто и еднопроходните като птицечовката, която снася яйца.

Интересното е, че докато хората се раждат с главата напред, китовете и други морски бозайници се раждат наобратно, за да не се удави бебето.