Откриха огромен коралов риф в река Амазонка

Учени откриха огромна система от коралови рифове под мътните води на река Амазонка.

Мрежата от коралови рифове, дълга около 1000км и дом на скрита екосистема от чудати създания, е открита в устието на реката, където тя се влива в Атлантическия океан.

Амазонка е най-голямата река в света и побира 20% от сладката вода на Земята. Освен това в нея живеят всякакви странни и дори още недокументирани животни.

Откриха огромен коралов риф в река Амазонка

Патрисия Ягер, морски биолог от Университета в Джорджия и нейните колеги първоначално отплавали на експедиция с цел да изследват видовете в устието на Амазонка.

Но един от членовете на екипа, биолога Родриго Моура, бил чел научен труд от 70-те години, в който се споменавало за риф в континенталния шелф, затова поискал да се опитат да го открият.

Така екипът тръгнал на лов за загадъчния риф. Най-трудното било да открият точното място, на което са били предишните изследователи. През 70-те не са използвали GPS координати, затова учените използвали звукови вълни, за да сканират речното дъно. След това взели проби, за да потвърдят наличието на рифа.

Оказало се, че рифът е дом на палитра от живот, скрита от мътните води на повърхността.

Откриха огромен коралов риф в река Амазонка

„Открихме най-невероятните и цветни животни, които съм виждала досега.“ – споделя Ягер.

През 2014г екипът се завръща на мястото, за да опише местните видове и характеристиките на рифа.

Невероятната рифова система обаче е застрашена от изчезване още от момента на своето откриване. Оказва се, че има планирано сондиране за петрол точно над рифа, а окисляването на океана и глобалното затопляне са заплаха за всички рифове в световния океан.