Пореден метеоритен сблъсък, човечеството не е подготвено за опасността

Правителството на Никарагуа разкри, че метеорит се е разбил близо до столицата Манагуа на 7 септември. Сблъсъкът и последвалата експлозия са били усетени в 1.2-милионния град и са образували кратер с диаметър 12м и дълбочина 5м.

Пореден метеоритен сблъсък, човечеството не е подготвено за опасността

Няколко човека са видели обекта да пада от небето, а мнозина са разказали за пясък, прах и експлозия във въздуха, както и за миризма на изгоряло. Метеоритът е паднал в гориста местност в покрайнините на града, близо до летището.

Учените все още изследват кратера и не могат да установят състава на метеорита, нито да открият останки от него. Убедени са обаче, че в действителност става въпрос за метеорит.

Властите в Никарагуа смятат, че метеоритът е откъснало се парче от астероида 2014RC, който е преминал близо до Земята през същия ден. НАСА са засекли астероида само седмица преди това и са очаквали отломки от него да паднат на нашата планета.

Късната реакция на НАСА и последвалият метеоритен сблъсък в Никарагуа за пореден път показват, че човечеството е неподготвено за по-сериозен сблъсък. НАСА следят движението на повече от 11 000 астероида, които се очаква да приближат Земята и да представляват риск, но не е известно колко още потенциално опасни астероиди остават незасечени.