background img
февр. 17, 2015
4816 Views

Растат ли водорасли в козината на ленивеца?

Автор:

Грубата козина на ленивеца не е просто дреха. Всъщност е сложна екосистема, в която виреят водорасли и нощни пеперуди. В замяна пък ленивецът разполага с нещо като зелена градина, която пеперудите наторяват.

Има видове пеперуди, чието съществуване зависи изцяло от ленивците. Когато ленивецът слезе от дървото, за да се изходи по нужда, оплодената женска напуска гостоприемника си и снася яйцата си директно с изпражненията му. Ларвите се развиват изцяло в тях и когато се превърнат в пеперуди излитат в търсене на ленивец.

Растат ли водорасли в козината на ленивеца?

Междувременно, пеперудите си живеят щастливо до края на дните си в козината на ленивеца, където се чифтосват и умират в безопасна, защитена среда. След като умрат, телата им се разграждат от гъбите и бактериите в козината на ленивеца. Вторичните продукти от този процес, особено азотът, са храна за специални водорасли, които вирея в козината. Учените предполагат, че ленивците вероятно ядат тези водорасли директно от себе си и това може да целта на цялата система.

Макар да изглежда удобно за ленивеца да разполага с източник на храна върху себе си, не е ясно колко точно енергия може да получи от водораслите и каква част от обичайната му диета съставлява. Въпреки това откритието променя начина, по който гледаме на тези животни.

Ленивците може да са бавни и мърляви, но за това си има причина.

Здравей, ако искаш да получаваш известия по имейл за най-нови публикации в Iskamdaznam.com