Защо няма зелени бозайници?

Зеленото е доста често срещан цвят в природата. Виждаме го у растенията, насекомите, влечугите, птиците, земноводните, рибите и т.н. Това е цветът на живота и свежестта. Но защо тогава няма зелени бозайници?

Защо няма зелени бозайници?

Замислете се за момент. Сещате ли се за зелен бозайник? Ако се сещате, споделете. Може би ще кажете за ленивците, които понякога изглеждат зеленикави. Всъщност обаче това не е цвета на козината им, а поради на начина им на живот тя се оцветява, защото по нея започват да растат водорасли.

Няма точно обяснение защо зеленото отсъства от класа на бозайниците. От биологична гледна точка, някои казват, че у бозайниците липсват пигментите, необходими за получаването на истински зелени цветове. Най-близкото до зелено виждаме у белоносия гвенон, който има жълтеникава козина, клоняща почти към маслинено.

Като намесим еволюцията обаче, изглежда повечето бозайници просто нямат нужда от зелена козина. Животните от този клас, които са честа жертва на хищници, обикновено са малки бозайници. Те не прекарват много време в короните на дърветата, а обикновено са на земята, където са опадалите листа. В този случай, кафявата козина например е много по-практична и осигурява по-добър камуфлаж.