9. Крави без газове

Най-странните ГМО животни и растения

Кравите произвеждат значително количество метан в резултат на храносмилането – за това са отговорни бактерии, продукт от високоцелуозната диета на кравите. Метанът е на второ място след въглеродния диоксид сред парниковите газове, затова учените работят по генетично модифицирани крави, които да произвеждат по-малко метан.

Специалисти от университета в Албърта са идентифицирали бактериите, отговорни за метана и са създали крави, които произвеждат 25% по-малко метан.

10. Генетично модифицирани дървета

Най-странните ГМО животни и растения

Учените създават дървета, които растат по-бързо, дават по-качествена дървесина и дори засичат биологични атаки. Поддръжниците на ГМО дърветата казват, че биотехнологията може да помогне срещу обезлесяването, докато в същото време ще задоволи нуждите за дървесина и хартия.

Австралийски евкалиптови дървета например са били генно модифицирани да издържат на минусови температури, а американски бор произвежда по-малко лигнин, веществото, което прави дървото твърдо.

През 2003г, Пентагонът е наградил учени от Колорадо с $500 000 за създаването на борови дървета, които променят цвета си, когато бъдат изложени на химическа атака.

Критиците обаче твърдят, че знаем твърде малко за ефекта на дизайнерските дървета върху естествената природата – възможно е да разпространят своите гени сред другите дървета или да повишат риска от горски пожари. Въпреки това, компанията ArborGen вече е получила разрешение за полеви опити със засаждането на 250 000 ГМО дървета в седем американски щата.