background img
окт. 5, 2016
4162 Views

Автор:

Ако сме научили нещо от часовете по наука в училище, то е, че природата постоянно се опитва да ни убие. Без значение колко се опитва обаче, тя никога няма да се отърве от тези животни.

Дяволски червей

5 животни, които биха преживели апокалипсиса

Оцелява при смазващо налягане, липса на кислород, висока температура.

Този вид нематод, открит едва през 2011г, живее на 3.5км под повърхността на земята. Надминал е предишният рекордьор сред многоклетъчните организми с километър и половина! Червеят прекарва целия си живот в пълен мрак, пие 12 000-годишна вода и се храни с бактерии.

Хималайски скачащ паяк

5 животни, които биха преживели апокалипсиса

Оцелява при ниско налягане и смразяващи температури.

Точната противоположност на дяволския червей, този паяк държи рекорда за живот на най-голяма надморска височина (6.6км!). Може да оцелее дълго време без храна, при сериозни минусови температури и липсата на съществено атмосферно налягане. Единствената храна за хималайския скачащ паяк са някои миниатюри насекоми, който вятърът издухва към върха на планината.

Безсмъртната медуза

5 животни, които биха преживели апокалипсиса

Неуязвима за процеса на стареене.

Тази медуза има способността да се връща обратно в началния си стадий на живот, което я прави на практика безсмъртна. Освен това не изглежда да има някакво ограничение в броя на тези цикли. За съжаление, тя става доста уязвима от хищниците и болестите всеки път, когато се “подмладява”.

Помпейски червей

5 животни, които биха преживели апокалипсиса

Оцелява при екстремна топлина и температурни разлики.

Този дълбоководен червей живее в тайнствените хидротермални отвори в океанското дъно. Той потапя опашката си в отворите, където температурата стига до 80ºC. Главата му обаче е отвън, за да може червея да се храни. В резултат на това, той изпитва температурна разлика от над 40ºC в двата края на тялото си. Смята се, че устойчивостта си дължи на покритие от специална бактерия по тялото му, която служи като изолация за червея.

Бавноходка

5 животни, които биха преживели апокалипсиса

Оцелява при всякакви условия.

Това, дълго милиметър, животно може да оцелее навсякъде. Температури близки до абсолютната нула и +150ºC не са проблем. Налягане 1200 атмосфери? Няма проблем. Не го бърка и дехидратирането, тъй като може да оцелее 10 години без вода. 1000 пъти смъртоносна за хората доза радиация също е нищо за него. Докато са изпитвали границите на устойчивостта на бавноходката, учените са стигнали дори до там, че са я изпратили в космоса. И можете ли да познаете? Повечето от животинките, отишли на мисия в космоса, се върнали напълно невредими. Освен това са и доста очарователни.

Животни