Откриха най-голямото водно насекомо

Милиони видове растения и животни предстоят да бъдат идентифицирани от науката, а хиляди са откривани всяка година. Не много от тях обаче са толкова впечатляващи, колкото това насекомо.

Откриха най-голямото водно насекомо

Това същество от разред мегалоптера е открито в Съчуан, Китай и за него има много малко информация. Дори все още си няма официално име, но поне разполагаме с хубави снимки, на които добре се вижда 21-сантиметровия размах на крилете му.

Откриха най-голямото водно насекомо

От Scientific American обясняват, че има много видове, претенденти за най-голямо насекомо в света, в зависимост дали ги категоризираме по маса, дължина или размах на крилете. Новият вид обаче може да претендира за най-голямо водно насекомо, тъй като прекарва по-голямата част от живота си във и около водата.

Откриха най-голямото водно насекомо

Мегалоптерите са слабо проучени, защото имат много кратък живот, а ларвите им предпочитат блатистите води, където рядко ходят хора. Известно е обаче, че претърпяват най-малко промени от ларва до възрастен индивид от което и да е друго насекомо, преминаващо пълна метаморфоза.