background img
окт. 17, 2014
26685 Views

Случил ли се е експериментът “Филаделфия”?

Автор:

Легендата за експеримента “Филаделфия” е популяризирана от няколко нискобюджетни филма и разказва за тайна операция на Военноморските сили на САЩ, целяща постигането на пътуване във времето и телепортация. Ето какво се е случило според някои.

Събитията се разиграли в два отделни дни през лятото и есента на 1943г. На 22 юли чрез манипулация на електрическото поле учените успели да направят кораба Елдридж невидим. На 28 октомври пък извършили успешна телепортация и пътуване във времето (при което корабът е изпратен няколко секунди в миналото), телепортирайки Елдридж от Филаделфия в Норфолк.

Случил ли се е експериментът "Филаделфия"?

Оттогава се носят ужасяващи разкази за моряците на борда на Елдридж, който се материализирал секунди по-късно във водите край Филаделфия. Събитието било наблюдавано и от моряците на борда на парахода Андрю Фурусет, които станали свидетели на телепортацията на кораба в Норфолк.

Интересното е, че до средата на 50-те години не е имало никакви слухове за странни експерименти с телепортация и невидимост в Северна Америка през 40-те години, още по-малко пък във Филаделфия.

Карл Мередит Алън, използващ псевдонима Карлос Мигел Аленде, изпратил поредица от писма на астронома и писател Морис Джесъп, който бил написал няколко книги за НЛО. Алън твърдял, че е бил на борда на Андрю Фурусет по време на втория експеримент и видял как Елдридж се материализирал във водите край Норфолк, след което бързо се изпарил отново.

Той обаче не предоставил никакви доказателства за разказа си. Въпреки това успял да убеди Морис Джесъп, който започнал да защитава твърденията му за експеримента “Филаделфия”. Само четири години по-късно обаче, авторът се самоубил.

Случил ли се е експериментът "Филаделфия"?

Преместването на тежащ няколко хиляди тона кораб несъмнено би оставило след себе си следа от документи. В деня на първия експеримент, 22 юли 1943г, корабът Елдридж все още не бил пуснат официално в служба. В деня на втория експеримент пък, 28 октомври 1943г, Елдридж бил акостирал в Ню Йорк, чакайки ескорт до Казабланка. Параходът Андрю Фурусет прекарал този ден в Атлантическия океан, плавайки към средиземноморския пристанищен град Оран.

В началото на 40-те години Военноморските сили на САЩ в действителност са провеждали експерименти в корабостроителниците на Филаделфия, опитвайки се да направят корабите “невидими”, но по различен начин. При тези експерименти, учените пускали ток по стотици метри кабели около кораба, за да видят дали той ще стане невидим за подводните мини. Германците били спуснали магнитни мини във водата, които се прилепяли за корпуса на корабите в близост до тях. На теория, тази система трябвало да направи корабите неуловими за магнитните свойства на мините.

Елдридж

70 години по-късно нямаме нито едно неопровержимо доказателство за експеримента “Филаделфия”, макар слуховете все още да са живи. Ако все още ви иска да вярвате, че такова нещо наистина се е случило, помислете върху следното: Нищо не би могло да спре военните да продължат разработването на тази технология, ако бяха постигнали успех преди толкова години. Днес те щяха да разполагат с най-ценното оръжие и незаменим метод за транспортиране.

През 1951г САЩ прехвърля Елдридж на гърците, които го прекръстват на Леон и го използват по време на Студената война. Корабът в крайна сметка приключва своята служба 5 десетилетия по-късно, когато е нарязан за скрап.

Мистерии

Comments to Случил ли се е експериментът “Филаделфия”?

• Здравейте!
    Фактът, че няма достъпни доказателства за този експеримент, не изключва възможността да има такива, но добре засекретени.
    Също така, напълно е възможно военните да са били принудени да прекратят тази разработка. Съществуват много възможности, които биха могли да им попречат и необосновано заключение като “Нищо не би могло да спре военните да продължат разработването на тази технология” не смятам, че са правилни.
    Има слухове и теории, че в тази проект е участвал Никола Тесла, който демонстрирал откритията си пред правителството и военните. Това обеснява и електричеството, което е използвано за реализация на този проект, светкавиците които добре се виждат на фотографиите и т.н.. До колкото си спомням, се е появил някакъв притеснителен проблем по време на експеримента и е взето решение да се прекрати всякаква дейност по случая.
    По-късно Тесла променя решенията и желанията си, съответно отказва да продължи подобни разработки, а малко след това умира и тук това вече е една друга история… 🙂

Камелия октомври 20, 2014 23:13 Отговор
  • Камелия
    октомври 20, 2014 at 23:13 по повод на този коментар мисля ,че говори на изуст.тесла умира на 7 януари 1943 година няма как да е участвал ако датите на експериментите са верни а те са пролетта и лятото на къщата година.

пълен философ април 12, 2015 11:56 Отговор
  • Нали не мислите, че един такъв експеримент се провежда за 2 дни? Ако е подготвян 1-2 години преди самото провеждане, възможно е и Тесла да е участвал до смъртта си. А колкото до теориите за пътуване във времето и пространството, те вече не са чак толкова причудливи, както са били преди 50, или 20 години.

До пълен философ юли 3, 2016 12:34 Отговор