15 отговора на хипотетични въпроси

1. Какво би станало, ако Земята беше два пъти по-голяма?

Ако диаметърът на нашата планета е 16 000 км, масата ще се увеличи 8 пъти и силата на гравитацията ще бъде два пъти по-голяма. Всички растения и животни, които съществуват днес, ще загинат под тежестта на теглото си и ще се появят нови видове.

1. Какво би било, ако на Земята имаше друг вид, подобен на човека?

Ако нашата планета беше обитавана от друг, също така развит вид, като хората, тогава ще има постоянна борба за власт между нас и тях. След стотици хиляди години борба вероятно никой нямаше да спечели, щяхме да сме се адаптирали един към друг или щяхме да се игнорираме.

1. Какво би станало, ако гигантски астероид не беше унищожил динозаврите?

Ако астероидът не е паднал на Земята, тогава динозаврите най-вероятно са щели да продължат да съществуват на нашата планета. В крайна сметка, господството на динозаврите на Земята е извънредно събитие. Изследователите предполагат, че вместо хора са щели да се появят “динозавроиди”, които биха имали сравнително голям мозък.

1. Какво би станало, ако всички хора на Земята скочат едновременно?

Ако всички хора се съберат заедно и едновременно скочат, това ще накара Земята да се придвижи на една стотна от радиуса настрани, но при приземяването ще се върне обратно.

1. Какво би станало, ако Луната никога не се е сформирала?

Без нея нямаше да има живот или живите същества щяха да развият много различни модели на поведение, за да се справят с шестчасовия ден и екстремните климатични промени, които биха съществували при безлунна Земя.

1. Какво би станало, ако хората бяха два пъти по-умни?

В този случай, според експертите, ще бъдем по-развити на индивидуално ниво, ще бъдем по-здрави, ще изглеждаме по-добре и ще бъдем по-малко религиозни. Но все пак, все още бихме се различавали един от друг, а обществото би било толкова конфликтно, колкото е и сега.

1. Какво би станало, ако всички котки на Земята изведнъж умрат?

Котките могат да ни изглеждат като най-обикновени животни, но те са жизненоважни членове на глобалната екосистема. Благодарение на проучванията, които изследват последиците от изтеглянето на котки от териториите на малките острови, е известно, че без тях Земята ще бъде превзета от гризачи, възможно най-скоро. Вероятно мишки и плъхове биха унищожили всички запаси от зърно, щяха да разпространят голям брой болести и да унищожат гнездящите птици.

1. Какво би станало, ако нашата Слънчева система се е сформирала по-близо до края на Млечния път?

Газови титани като Юпитер и Сатурн не биха могли да съществуват, а отсъствието на такива планети може да означава смърт за Земята, защото в този случай твърде често тя ще бъде изложена на въздействието на астероиди.

1. Какво би станало, ако първите животни, излезли от океана на сушата, имаха шест крайника, а не четири?

Четирите крайници доминират в по-висшите животни и това се отнася до времето, когато перките трябвало да се развият, за да се излезе на сушата. Но животните биха могли да имат шест перки. В този случай, учените смятат, че животът щял да се развива много близо до водата и вероятно големи, интелигентни животни никога е нямало да съществуват.

1. Какво би станало, ако неандерталците не бяха изчезнали?

Неандерталците биха могли да оцелеят до наши дни, а след това доста вероятно да говорят, мислят и действат като нас. Но експертите отбелязват, че асимилацията е много по-вероятна, както и създаването на хибридни видове.

1. Какво би станало, ако магнитните полюси си променят местата?

Въпросът не е в това дали това ще се случи, а кога, защото подобно нещо вече се е случило в историята на Земята. Станало е, когато атомите на желязото в течното външно ядро постепенно са променяли посоката на своето движение в продължение на няколко хиляди години.

1. Какво би станало, ако силите, които образуват молекулите, са два пъти по-силни или по-слаби?

Молекулите се образуват, когато протоните от съседните атоми се разделят с електроните. Ако електромагнитната сила, от която зависи тази връзка, е различна, Вселената може да бъде лишена от живот, дори от звезди и планети. Привличането между положително заредените протони и отрицателно заредените електрони е ясно изразено, което позволява на атомите да се оформят в по-големи биомолекули.

1. Какво би станало, ако имаше само един вид храна?

Няма такава храна, в която да се съдържа всичко, от което се нуждае човек. Ако се храним само с един вид плод или зеленчук или зърно, това ще доведе до полиорганна недостатъчност. Яденето само на месо ще накара тялото ви да “дъвче” собствените ви мускули, ако се храните само с плодове, тогава ще развиете скорбут. По този начин, монотонното хранене е път към смъртта.

1. Какво би станало, ако Слънцето беше два пъти по-малко по размер?

Слънцето би било по-червено и по-малко горещо. Районът около него, който би бил подходящ за живот, ще бъде много по-малък и нашата Земята нямаше да влезе в този радиус.

1. Какво би станало, ако трябваше да се стреля с оръжие в Космоса?

С оръжие може да стреля в Космоса, което дава основа за появата на всякакви абсурдни сценарии. Ако сте във вакуум между галактиките, след което издърпате спусъка, куршумът в пространството ще се движи буквално завинаги. Ако трябва да стреляте в Слънчевата система, куршумът ще се насочи към Слънцето или към някоя от огромните планети. И ако стреляте към хоризонта, стоейки на върха на лунна планина, то теоретично вие ще се застреляте в гърба.