background img
ян. 7, 2014
6693 Views

Клетките на рака на гърдата се дегизират като неврони, за да достигат до мозъка

Автор:

Клетките на рака на гърдата се дегизират като неврони, за да достигат до мозъкаЖените с рак на гърдата често се радват на няколко години ремисия, но след това научават тежката новина, че са развили тумори в мозъка. Вече започваме да разбираме малко повече за това как клетките на рака на гърдата успяват да се разпространят незабележимо в мозъка: те се представят за неврони и вземат от енергийните им запаси.

Повечето тумори в мозъка произлизат от други органи. Разбирането за това как туморите се разпространяват и оцеляват в мозъка е важно, защото смъртността при хората с метастази в мозъка е много голяма – около 80%.

Рахул Джандиал, неврохирург в раковия център „City of Hope“ в Калифорния е искал да открие как клетките на рака на гърдата преминават кръвно-мозъчната бариера и избягват на имунната система.

„Ако по случайност ракова клетка премине от кръвта в мозъка, как оцелява в напълно нова, чужда среда?“ – се запитал Джандиал. Той и неговият екип се чудели дали раковите клетки не използват ресурсите около тях – невротрансмитери и химикали в мозъка – за да оцеляват.

За да изпробват тази теория, те взели проби от метастазирал в мозъка рак на гърдата от няколко жени. След това сравнили проявата на протеини, участващи в откриването и абсорбирането на GABA – невротрансмитер, който невроните превръщат в енергия – в тези клетки с това, което се случва при неметастазиралите клетки на рака на гърдата.

Опитът показал, че раковите клетки, взети от мозъка, действат като рецептори за GABA и в тях се откриват други съставки, които превръщат GABA в енергия. По този начин, метастазиралите туморни клетки се представят за неврони. Подобно нещо не е наблюдавано при неметастазиралите клетки на рака на гърдата.

„Идеята, че метастазиралите клетки могат да приемат нова самоличност, предпазваща ги от защитните механизми на тялото, е много вълнуваща и говори, че раковите клетки са много по-гъвкави, отколкото сме смятали.“ – казва Елън Карпентър, невроучен от Калифорнийския университет. „Това е огромен пробив в изследването на рака на гърдата.“

Но за да разберем напълно този механизъм, който и други видове рак може да използват, за да достигат до мозъка, трябва да се работи още в тази насока. Джандиал се надява резултатите да доведат до нови химиотерапии, базирани на лекарства за рак на мозъка или невродегенеративни заболявания, или да ни помогнат да открием нови лекарства срещу тумори, разпространяващи се в мозъка.

В крак с времето

Comments to Клетките на рака на гърдата се дегизират като неврони, за да достигат до мозъка

• Тези ракови клетки могат да достигнат до всяко едно място.Много е неприятно, че все още не може да се намери сигурен и лесен лек от тези болести.Не стига, че се страда, но и при лечението има още по големи мъки, като те не винаги са гарант, че всичко ще завърши успешно.Статията ви е интересна и се надявам да следите темата и ако има новости да ни пишете.По този начин взети тези клетки дано наистина да могат да помогнат.

банка за стволови клетки ноември 7, 2014 12:21 Отговор