Най-застрашените от изчезване животни в света

Под критичната заплаха от изчезване са 2427 вида животни, включително панди,

орангутани, горили, полярни мечки, слонове и китове.

Явански носорог

Брой: около 60

До днес яванските носорози са най-редките бозайници на Земята. Малката им популация живее в дивата природа само в националния парк Уджунг-Кулон в Индонезия. По-рано яванските носорози са обитавали огромна част от Азия: животното живеело в североизточната част на Индия и в Мианмар, Тайланд, Камбоджа, Лаос, Виетнам и в Индонезия на островите Суматра и Ява.

Яванският носорог достига до 4 метра дължина и 1,7 метра височина, теглото му е повече от 2 тона, има гънки по тъмносивата си кожата, които наподобяват броня. Този вид е много сходен с еднорогия индийски носорог.

Далекоизточен леопард (Aмурски барс)

Брой: около 80

На ръба на изчезването са много големи котки, но Амурския леопард е най-редкият сред тях. През последните пет години е възможно да се е увеличила популацията на тези животни от 30 на 80 индивида. Повечето от леопардите живеят в руския Приморски край, въпреки че по-рано Амурските леопарди са обитавали целия Корейски полуостров и няколко провинции на Китай.

Изучаването на Далекоизточния леопард се извършва само чрез безконтактни методи в резерватите. Цветът на козината му зависи от сезона, през лятото той става по-светъл и с по-наситен нюанс, но характерните петна остават непроменени. Леопардът също има остър поглед, който му позволява да види жертвата на разстояние до 1,5 километра.

Какапо (папагал сова)

Брой: 154

Какапо е единственият нелетящ папагал в света. През 2016 г. се излюпват 47 малки от този вид, които се превръщат в рекорд за всички опити за спасяване на Какапо. Папагалът сова живее само в югозападната част на Южния остров на Нова Зеландия. Зоолозите познават всички живи видове, всеки папагал дори има име. Сега на планетата живеят 73 женски и 81 мъжки Какапо.

Това животно има зелено-жълто оперение и нощен начин на живот. Тези птици са много приятелски настроени и се справят добре с хората, бившите местни маорски хора често ги държат като домашни любимци. Какапо е една от най-дълго живеещите птици на Земята, продължителността на живота й може да стигне над 90 години.

Червен вълк

Брой: около 250

След десетилетия изтребване на червените вълци, през 1980г. било установено, че има само 20 техни представители, живеещи в дивата природа. Веднага била открита програма за спасяване на вида. Днес резерватите на Северна Каролина приютяват около 200 вида, а в дивата природа в източната част на щата има около 50 такива вълци. По-рано червените вълци са обитавали голяма част от източните щати от Пенсилвания до Тексас. Те са по-малки от европейските сиви вълци, имат кафява вълна с червени петна по ушите и муцуната.

Калифорнийска морска свиня

Брой: 30

Вакита или Калифорнийската морска свиня, е най-редкият морски бозайник на планетата. Животното е открито през 1958г. и много бързо се озовава на ръба на изчезването, поради незаконния риболов в Калифорнийския залив. От 2015 г. ловенето им е строго забранено.

Вакита рядко привлича вниманието на учените. Най-често тези животни се намират в близост до брега в плитка вода, но бързо изчезват, ако забележат приближаването на лодка. Вакита е най-малкият представител на морските свине, рядко достига повече от 150 сантиметра дължина, теглото на животното е към петдесет килограма. Около очите вакита има тъмни пръстени, а от устата до гръдните перки – тъмна ивица.