юли 14, 2011
3629 Views

Кои са най-древните и днес разпространени животни на планетата?

Автор:

Трудно е да се каже със сигурност кой е най-древният вид на Земята, тъй като постоянно се откриват нови видове и фосили. Можем да предположим обаче, че мечоопашатът е останал непроменен още от периода Ордовик, преди 445 милиона години. Многоклетъчни организми се появяват някъде преди около 600 милиона години и животинските видове са съществували средно по няколко милиона години. Тиранозавърът Рекс например е живял само три милиона години като вид.

Поради статуса си на един от най-дълго живелите видове, мечоопашатът спада в категорията на живите фосили. Смята се, че произлиза от морския скорпион, който е дори още по-древен, но за съжаление изчезнал вид.

Уникалното при мечоопашатът е неговата изключително ефективна имунна система. Когато е нападната от чужд организъм, например бактерия, кръвта на засегнатото място моментално се съсирва, образувайки нещо като гел.

Други животни живи фосили са птицечовката – 110 милиона години, крокодилът – 55 милиона години, гущерът туатар – 200 милиона години, миногата – 360 милиона години, наутилусът – 400-500 милиона години.

Comments to Кои са най-древните и днес разпространени животни на планетата?

• Хлебарката не е ли едно от животните,което с годините не се е променило много и е продължило приспособяването си към околната среда и така става по устойчиво на каквато и да било вреда.Например радиацията?!

Mariq юли 14, 2011 18:31 Отговор
  • Открити са фосили на хлебарки от преди 300 милиона години, но те са се различавали значително от днешните хлебарки.

Firefly юли 15, 2011 16:32 Отговор