Венера – планетата на Любовта

Венера е планета от слънчевата система, която се намира на 2-ро място по отстояние от Слънцето. Това име й е дадено в чест на едноименната римска богиня на любовта.

Венера е най-нееднозначната, необичайна и мистериозна планета. Макар че понякога се нарича „земноподобна“ и дори „сестра на Земята“, на нея напълно липсва живот и е малко вероятно човек някога да може да стъпи на повърхността й. Такова сравнение на двете планети се основава на сходството на измеренията и относителната близост на местоположението една спрямо друга. В

Разстоянието от Земята до Венера се определя в диапазона от 38 до 261 милиона километра, докато до Слънцето Венера трябва да „преодолее“ 108 милиона километра. Основната причина, че човечеството не може да живее на Венера, е неблагоприятна атмосфера: състои се от въглероден диоксид и цялата планета е заобиколена от облаци сярна киселина. Съгласете се, този факт е достатъчен, за да се заяви със сигурност, че животът на такава планета напълно липсва.

Можете да гледате Венера от Земята: в небето тя изглежда като най-ярката звезда сред всички. Учените я поставят на трето място по отношение на яркост сред небесните обекти. Поради особеностите на местоположението й в Слънчевата система, Венера се забелязва в определено време преди изгрев слънце и  след залез слънце. Поради това, учените са я нарекли „Утринна звезда“ и „Вечерна звезда“. В миналото хората на науката твърдели, че вечерната и сутрешната Венера са два различни космически обекта.

Сателити на Венера, както и на Меркурий, не са намерени. В същото време, Венера, подобно на Марс и Земята, има квази-спътник. Това е астероид, който се върти около Слънцето по такъв начин, че между него и Венера се оформя орбитален резонанс. Благодарение на това, от дълго време тези два космически обекта са в непосредствена близост един до друг.

Интересни факти за Венера

1. Планетата Земя е по-голяма от Венера само с 650 кв. километра.
    2. Температурата на повърхността на Венера достига шокиращи цифри: поради парниковия ефект и облаците тя може да достигне до 461 градуса по Целзий.
    3. Посоката на въртене около нейната ос е противоположна на всички останали обекти в Слънчевата система. Венера се върти по посока на часовниковата стрелка, докато останалите планети се въртят обратно на часовниковата стрелка.
    4. Тежестта на планетата Венера е малко по-малка от тази на Земята. Например човек, който тежи 80 кг на Венера може да загуби тегло и да тежи около 70 килограма.
    5. Понастоящем, най-изследваната и посещавана планета е Марс. Но скоро Венера получи това звание. Няколко космически кораба летяха близо до нея, а някои дори успяха успешно да кацнат на повърхността й.
    6. Някои учени смятат, че някога на Венера е имало вода, но тя се е изпарила отдавна поради силната слънчева радиация. Сега се счита, че е невъзможно да живееш на тази планета.
    7. Ако бяхте на Венера никога нямаше да можете да видите Слънцето: гъстотата на облаците, покриващи тази планета, е твърде висока.
    8. Венера има изключително бавно завъртане около собствената си ос. Един такъв оборот е почти равен на преминаването на нашата планета около Слънцето и е 243 земни дни
    9. Въпреки, че е неподходяща за живот, учените представят проекти за подобряване на условията на тази планета. Например, предлага се да се пръска специална бактерия, която да обработва въглеродния диоксид. Но за това е необходимо и да се достави вода на планетата.
    10. Венера е от голямо значение за културата и от древни времена се възпява от поети. Тя се нарежда на второ място след Марс по значение в литературата и изкуството.