10 факта за Космоса

Ако крещиш в Космоса, няма да чуеш гласа си!

Звукът, който чуваме, е вибрацията на въздуха, т.нар. звукови вълни. В Космоса няма въздух, което означава, че не може да има звукови вълни. В същото време,  радиовълните и светлинните вълни се разпространяват лесно в космическото пространство, което е разбираемо – за тях не е нужен въздух.

Защо космическото пространство е тъмно?

В Космоса светлината е толкова малко, че човешкото око не може да я види.

Колко боклук е оставило човечеството в Космоса?

Около 500 хиляди обекта се въртят в орбитата на Земята. Повечето от тях са изпратени в орбита от хората (стари сателити и т.н.) и впоследствие са оставени в Космоса.

Кога космонавтите носят памперси?

Те ги носят, но не през цялото време, а само когато ситуацията изисква да бъдат в космическите костюми – по време на излитане, кацане или работа в Космоса. Тази селективност не е изненадваща, тъй като памперсът е задължителна част от скафандъра.

Кога ще дойде Халеевата комета?

През 2061 година. Интересното е, че Марк Твен е роден през 1835 г., годината, когато кометата прелетяла край Земята. Веднъж той казал: “Дойдох с тази комета и след една година тя отново ще се появи в небето и аз ще си отида заедно с нея.” Така и станало.

Има ли планета Нибиру?

Многократно сме чували теория за някаква мистериозна планета Нибиру. Това звучи малко налудничаво, но учените откриха доказателства за съществуването на друга планета, която е още по-далеч от Слънцето, отколкото Плутон. Приблизителното време, за което планетата прави пълна обиколка около Слънцето, е 10 хиляди години.

Вярно ли е, че без космически скафандър кръвта може да закипи в Космоса?

Колкото по-ниско е налягането, толкова по-ниска е температурата на кипене. По този начин, с оглед на ниското налягане, температурата на нашето тяло ще бъде достатъчна, за да накара кръвта да заври в Космоса.

Каква е температурата в космическото пространство?

Колкото по-близо до звездите (като Слънцето), толкова по-висока температура. Колкото по-далеч – толкова е по-студено. Например: температурата на повърхността на космическата станция варира в зависимост от това дали тя е на слънчевата или на сенчестата страна. Температурата на повърхността на станцията откъм слънчевата страна е 121 ° C, а на сенчестата -157 ° С.

Как наистина изглежда галактиката?

Уви, не като на снимките. По-точно не съвсем така. Факт е, че тези невероятни снимки на нашата Вселена са направени с помощта на апаратура, която е чувствителна към инфрачервената и ултравиолетовата радиация. За съжаление, очите ни едва ли виждат цялата тази красота. Просто се примирете: сега фотошопът се използва за всичко.

Колко далече от Слънцето е най-близката звезда?

Проксима Кентавър се намира на около 4,22 светлинни години разстояние от Земята. За да си представите по някакъв начин това разстояние, нека предположим, че Слънцето и Проксима Кентавър се свиват до размерите на грейпфрут. Така че, дори при този вариант, между тях ще има около 4000 километра.

1. Ако крещиш в космоса,няма да чуеш гласа си!
      Абсолютно гршно!Ние чуваме собствения си глас с вътрешното ухо и не ни трябва атмосфера за това!Пишеш глупости1