10 очевидни неща, потвърдени от науката

Котката ви наистина ви игнорира

Котката ви разпознава гласа ви, но въпреки това ви игнорира. Скорошни проучвания на учени от Токийския университет показват, че макар котката да разпознава гласа ви, тя умишлено не се вслушва в него. Причината? Еволюция. За разлика от кучетата, които са опитомени от хората, котките сами са предприели това и не се вслушват в команди.

Учениците, които пишат домашното си, получават по-добри оценки

Икономистът Ник Руп разделя класа си на две групи – в първата от учениците се изисквало да пишат домашното си, а в другата група не. Резултатите (не) били шокиращи. Децата, които редовно пишели домашното си показвали много по-големи знания от останалите си съученици. По този начин Руп потвърждава, че „домашното играе изключителна важна роля в образованието“.

Носенето на високи обувки боли

Според някои учени част от желанието ни да носим обувки на висок ток се крие в това, че подсъзнателно се съревноваваме сред жените, за да открием подходящ партньор. Това не е научно потвърдено, но е сигурно, че високите обувки не са никак полезни за нас. Проучване от Institute for Aging Research открива, че 64% от възрастните жени, които почти ежедневно са носили високи обувки, страдат от здравословни проблеми, причинени именно от обувките.

Прасетата обичат калта

Прасетата имат малко потни жлези, което затруднява контрола на телесната им температура. В продължение на много години учените вярват, че калта помага на животните да поддържат телесната си температура по-ниска. И макар това да е вярно до известна степен, истината е, че прасетата всъщност имат малко потни жлези, защото се търкалят в калта, а не обратното. Днес много учени вярват, че калта просто прави прасетата щастливи.

Зърнената закуска е по-вкусна с мляко

Учените от Pontificial Catholic University в Чили извършили немислимото – добавили вода към зърнената си закуска. Те откриват, че „междумолекулните взаимодействия в матрицата на зърнената закуска могат да бъдат отслабени, което води до разтваряне на някои компоненти и намаляване на механичната цялост“. С други думи – водата прави зърнената закуска прекалено мека. Оказва се, че млякото е специално, защото съдържанието на мазнини в него предпазва от прекалено поемане на течности и запазва зърнената закуска хрупкава.

Оперативките са ужасни

Проучване от 2005 година на Group Dynamics доказва, че оперативките на работа всъщнсот влияят зле върху хората. Анализирайки дневниците на 37 от университетските работници, учените заключават, че оперативките ги стресират, развалят настроението им и ги демотивират.

Хората ще ядат повече плодове и зеленчуци, ако те са по-евтини

През 2013 излиза статия публикувана в „American Journal of Clinical Nutrition”. В нея е описан експеримент в датски супермаркети, при който на учасниците са дадени купони с 50% отстъпка за плодове и зеленчуци, образованост относно ползите от тях, двете неща общо или нито едно от посочените. Изследователите откриват, че хората купуват и консумират повече плодове и зеленчуци, когато имат купони с отстъпка за тях. При онези от участниците, които получили единствено образованост, нямало никакъв ефект в консумацията.

Музикантите наистина привличат жените повече

Дали наистина мъжът изглежда по-привлекателен, ако е музикант? Френски изследователски екип твърди, че е така. Учените провеждат експеримент с участието на един мъж, от когото искат да застане на улицата и да поиска телефонните номера на минаващите жени – всичко в името на науката разбира се. В първия случай мъжът държи китара, във втория спортна чанта, а в третия не държи нищо в ръце. Оказва се, че дамите били по-привлечени от „музиканта“ и били много по-склонни да общуват с него.

Сервитьорките, които са „привлекателни“ по всички стереотипи, получават повече бакшиши

Това проучване е проведено под формата на анкета. Жени от различни страни, работещи като сервитьорки сами попълват своите данни и споделят какъв бакшиш получават. Вероятно и сами можете да предположите какви са резултатите – бакшишите им намаляват колкото повече нараства възрастта им, а се увеличават ако жените са с руса коса и малко килограми.

Хората са щастливи, когато партньорът им е щедър… или когато правят много секс

Изследването е проведено сред 1400 хетеросексуални двойки на възраст между 18 и 46 години – всички от които имат деца. Оказва се вярно – хората обичат цветя, масажи, безпричинни актове на грижа и внимание и това ги прави щастливи. Разбира се не толкова, колкото редовният секс. Макар щедростта да е много полезна за връзките, сексуалното удоволствие е най-важният индикатор за щастлив брак.