12 невероятни факта за 12 различни птици

1.Гарван

Когато са сред хора гарваните могат да бъдат доста „разговорливи“. Те имитират чудесно човешката реч (понякога дори по-добре от папагалите). Щом са сред дивата природа те често имитират други животни като вълци и лисици.

2. Щраус

Очите на някои щрауси са големи колкото топка за билярд. Всъщност очите им са по-големи дори от мозъка им.

3. Северен кардинал

Тези червени птици обожават да се покриват с живи мравки и често им позволяват да се разхождат сред перата им. Учените все още не са наясно каква е целта на това покриване, но предполагат, че те използват мравчената киселина, за да се освободят от въшки и други паразити.

4. Сова

Когато совите уловят по-големи животни (като зайци например) те ги разкъсват на по-малки парчета, но  поглъщат по-малките животни (насекоми и мишки) цели. След това повръщат костите и козината на изядените от тях животни.

5. Патица

Когато спят на групи, патиците, разположени в периметъра, пазят останалите като спят с едно отворено око. Останалите успяват да заспят дълбоко, но онези от тях, намиращи се от външната страна, „патрулират“, за да не позволят на различни хищници да ги нападнат.

6. Киви

Киви е уникална птица. Нейните пера при докосване носят усещане за човешка коса, има тежки кости, а ноздрите ѝ са върху носа, а не в основата на човката, както при повечето птици. Затова учените често ги наричат „почетни бозайници“.

7. Колибри

Колибрито е изключително лека птица, тежаща средно около 4 грама. Най-лекото колибри тежи само 1.6 грама – по-малко от теглото на една монета.

8. Гълъб

Смята се, че гълъбът е първата домашна птица и от хиляди години се използва за предаване на послания, включително и на важна военна информация, както и на изхода от ранните Олимпийски игри. Те са били използвани дори през Втората световна война с цел носене на определени важни съобщения.

9. Папагал

Повечето папагали могат да научат най-много около 50 думи, но някои видове могат да се научат да употребяват до 100 думи. Жако е вид папагал, който е най-добрият имитатор на човешката реч. Такъв вид папагал е Айнщайн, обитаващ зоологическата градина в Ноксвил, Тенеси, който умее да изговаря около 200 думи.

10. Aerodramus fuciphagus

Aerodramus fuciphagus е вид птица от семейство Бързолетови. Тя изгражда гнездата си от своята втвърдена слюнка. Тези гнезда се считат за деликатес в някои страни (най-вече в Китай) и са една от най-скъпите храни в света, въпреки че почти нямат вкус и нямат никаква хранителна стойност.

11. Хоацин

Така наречените „вонящи птици“ имат два нокътя на всяко крило, но те изчезват за период от няколко месеца.

12. Вълнист папагал

Вълнистите папагали са единствените птици, които се „заразяват“ от прозявките си. Много учени вярват, че този несъзнателен инстинктивен отговор вероятно е примитивен начин за изразяване на съпричастност или знак за групова бдителност.