окт. 3, 2017
6499 Views

50% от дивите животни са изчезнали за последните 40 години

Автор:

„За по-малко от две човешки поколения, популациите на гръбначните видове са намалели наполовина.“ Това е заключението на Световния фонд за дивата природа (WWF). Но какво означава това?

На всеки две години, WWF разглеждат 10 380 популации на 3038 вида бозайници, птици, влечуги, земноводни и риби. Тази година в доклада си те сравняват тези популации със статуса им през 1970г и се оказва, че днес са намалели наполовина.

50% от дивите животни са изчезнали за последните 40 години

„В доклада има много информация, която може да изглежда твърде сложна и неразбираема. Проста и ясна е обаче тенденцията, която виждаме – 39% от сухоземните диви животни ги няма, 39% от морските животни ги няма, 76% от сладководните животни ги няма – всичко това само за последните 40 години.“ – обяснява Джон Хоекстра, учен от WWF.

Ако вземем средната стойност на тези проценти, получаваме 51.3%. Дали това е абсолютно точен начин да пресметнем популацията на дивите животни не е важно. В действителност това са усреднени стойности, показващи промяна. Тенденцията е очевидна: дивите животни изчезват много бързо.

Коя е най-голямата заплаха за дивата природа? Експлоатацията на земните ресурси и унищожаването на хабитата.

Хората консумират повече ресурси и по-бързо, отколкото планетата може да възстановява. Необходими са ни една и половина планети, за да могат да ни издържат, но Земята е само една.

Най-големият и бързо разрастващ се проблем се оказва екологичният ни отпечатък. И по-специално горенето на фосилни горива – петрол, въглища и природен газ. През 1961г въглеродът е отговарял за 36% от екологичния отпечатък на човечеството върху природата. През 2010г обаче е 53%. Най-големите замърсители са САЩ и Китай, а Индия не изостава много след тях.

Търговски обучения - myjobistosell.com

Бързи и ипотечни кредити - creditpernik.com

Данните от доклада на WWF са отрезвителни. Използваме ресурсите на нашата планета по начин, който скоро не само няма да може да покрива нуждите ни, но и много бързо унищожава хабитата на дивите животни.