Леонардо ди Каприо е помогнал за изтеглянето на $2.6 трилиона инвестиции във фосилни горива

Леонардо ди Каприо отдавна се противопоставя на големите петролни компании и ефекта, който оказват върху околната среда. Сега, след огромен успех, Ди Каприо и още 2000 души и 400 институции са изтеглили своите средства от компаниите за фосилни горива, които са на обща стойност $2.6 трилиона.

Този ход е част от глобално движение за изтегляне на средства от индустриите за фосилни горива и инвестирането им в нови решения за борба с глобалното затопляне. Само за 3 години от началото на движението през 2014г, повече от $3.4 милиарда в инвестиции са пренасочени от затоплящите планетата фосилни горива.

През 1998г звездата основа фондацията Леонардо ди Каприо, чието мото е „отдаденост към дългосрочното здраве и добруване на земните обитатели“. Тя се фокусира върху защитата на биоразнобразието, дивата природа и океаните, а най-гласно се бори срещу климатичните промени. Фондацияа е раздала $45 милиона в субсидии и дарения на 65 природозащитни организации.

През 2014г Ди Каприо говори на Срещата за климата на ООН като посланик на мира, концентрирайки се върху въглеродните емисии и правителствените субсидии за петролните и газовите компании.

На Световния форум в Швейцария през януари тази година актьорът получи специално награда, която се връчва на артисти и знаменитости, занимаващи се открито със световните хуманитарни и природни проблеми.

„Просто не можем да позволим на корпоративната алчност на индустриите за въглища, петрол и газ  да определят бъдещето на човечеството. Тези институции с финансов интерес да поддържат тази унищожителна система са отричали и дори прикривали доказателства за климатичните промени. Достатъчно. Вие знаете по-добре. Светът знае по-добре. Историята ще постави вината за това унищожение в техните крака.“