Някои факти за мишките

Модерният човек все по-често, след като чуе думата „мишка“, си представя компютърната такава. Не е ясно, защо устройството е наречено точно така. Може би жицата на мишката е нещо като опашка на истинското животно.

Археолозите са намерили бронзова брошка, която много прилича на Мики Маус. Спектралният анализ показал, че е на около 3 хиляди години.

Странно, но опитомените домашните мишки са разделени само на два вида. Първият вид е мишката албинос – бялата лабораторна мишка. Домашната декоративна мишка е малко животно, което тежи средно 30 грама, с големина от 7 до 12 см, със същата дължина на опашката, често монохромна: черна, кафява, сива, пясъчна. Продължителността на живот на това миниатюрно животно е средно 2-3 години.

Бялата мишка е предшественикът на цялото мишо движение. Известно преди нашата ера, това същество е чест посетител в домовете на китайските императори, а по-късно, донесено в Англия, бързо спечелило симпатиите на всички почитатели на домашни любимци.

През XIX век мишките участвали в лабораторни експерименти, в резултат на което се появил отделен вид – лабораторна мишка. С нея в лабораторните експерименти се изучавали модели на социално поведение, тестване на наркотици и много други изследвания, които имат пряка полза за човечеството. За любителите на домашни любимци този вид не е толкова привлекателен, въпреки че мишки албиноси все още могат да бъдат намерени в градските апартаменти.

В лаборатории, за изследвания, както и в домашни условия, като домашни любимци, най-често има бели и цветни мишки, които са специално селекционирани. Те са загубили дивата си природа. Повечето от научните експерименти (над 75%) в областта на биологията, генетиката и медицината се правят специално върху тези два вида мишки. Всеки знае, че сиренето е любимо лакомство на мишките. Според британски учени обаче, това е заблуда. Факт е, че мишките предпочитат въглехидратната храна и миризмата на сирене ги отвращава.

Най-голямата група животни в света е тази на гризачите. Общата характеристика на всички гризачи е подобната структура и доста странното разположение на зъбите – те имат по един резец върху горната и долната челюсти. Зъбите са достатъчно големи, но нямат корени и растат през целия им живот и остават остри, защото гризачите ядат твърди храни.

Гризачите се възприемат по различен начин в различните страни. На Изток са свързани само с отрицателни емоции. А в Япония, плъхът е спътник на бога на щастието. В Китай липсата на гризачи в дома е много тревожен сигнал. Всеки знае фразата: плъховете са първите, които бягат от кораба. Въпросът е, че гризачите могат да чуят по-широк спектър от честоти на звукови вълни и се смята, че чуват звуци на резонанс – морски вълни, скърцане на облицовката на кораба и други „странни“  за тях звуци. Затова и напускат корабите. Това не важи за съвременните кораби.

Учените са доказали, че слоновете не се страхуват от мишки. Бил проведен експеримент, в който пуснали много мишки, но слоновете не им обърнали никакво внимание.

Прилепите са единствените летящи бозайници на планетата. Изображенията им са свързани с ужас, страх, вампири, зло. Те са в полза на литературата и филмовата индустрия. Дори научното име на прилепа е Vampyrus sektrum Linnaeus. Оказа се обаче, че прилепите не консумират кръв. По принцип, те ядат насекоми и плодове.

Мишка в съня – това е предвестник на домашни проблеми, както и знак за нечестност в приятелски отношения. В бизнеса и на работното място могат да се случат непредвидими неща. Да видите убийство на мишката означава да победите враговете си. Да видиш плъховете в съня си е измама от съседи или близки партньори.