Официално е: до 25 години стъпваме на Марс

Изглежда републиканци и демократи са на едно мнение относно космическите програми на САЩ. С потенциален хаос, идващ с встъпване на нов президент, сенатът е на път да приеме двупартиен законопроект, даващ на НАСА $19.5 милиарда, за да продължи работата си върху мисия до Марс. Парите ще финансират и програмата за изпращане на астронавти на частни ракети до Международната космическа станция не по-късно от 2018г.

Официално е: до 25 години стъпваме на Марс

Милиардите са за следващата фискална година и се очаква със сигурност да бъдат одобрени от сената. Парите няма да бъдат дадени само за изследователска работа. Всъщност едно от условията за получаването им е НАСА да си постави за официална цел да изпрати пилотни мисии до Марс в рамките на 25 години.

Бюджетът е разпределен на няколко части: $4.5 милиарда за изследователска цел, почти $5 милиарда за космически операции и $5.4 милиарда за научни дейности. Освен това по всичко изглежда, че НАСА все още планира да изпрати астронавти на борда на астероид и да събере проби до 2021г.