Праисторически животни, които живеят и до днес

Много същества обитават Земята още преди появата на първите хора. Някои от тях, като динозаврите, са изчезнали, но други все още съществуват и са около нас.

1. Акула гоблин

Акулата гоблин все още обитава океаните ни. Тези зловещо изглеждащи същества могат да достигнат до 4 метра дължина, когато са възрастни. Въпреки че изглеждат ужасяващи, те всъщност са напълно безобидни. Видът им вероятно се дължи на техния праисторически произход, тъй като акулите гоблин са живели на Земята от преди около 125 милиона години. За съжаление те рядко могат да бъдат видени, тъй като живеят дълбоко в океанската вода.

2. Мантиева акула

Мантиевите акули са най-старите видове акули в света, които все още съществуват, но рядко могат да бъдат забелязани. Тя не е много развита, което обяснява и вида й – тя прилича повече на голяма змиорка. Точно както акулата гоблин, мантиевата акула обитава дълбоките и мрачни участъци на океана, което кара някои скептици да вярват, че съществуването им е просто мит.

3. Adrias davidianus или така нареченият Китайски саламандър

Той е най-голямото земноводно животно в света, достигайки до 180 см. дължина. Китайският саламандър е от семейство Cryptobranchidea, което населява Земята от 170 милиона години. Той е критично застрашен от изчезване вид, тъй като замърсяването на водите и глобалното затопляне унищожават хабитата му. А освен това, това земноводно се счита за деликатес в Китай.

4. Алигаторова костенурка

Не бихте искали да се доближите до нея, тъй като ухапването може да бъде доста болезнено. Алиаторовата костенурка обитава Америка и е от семейство Chelydridae, което населява планетата ни от 72 милиона години. Някои костенурки достигат до 180 килограма, което ги прави най-тежките сладководни в света.

5. Медузи

Медузите са най-старите живи същества на тази планета. Учените предполагат, че са обитавали океаните през последните 700 милиона години. Те могат да бъдат открити на различни дълбочини в океана, грациозно движейки се във водата.

6. Птицечовка

Птицечовката е странно изглеждащо животно, което има вид едновременно на патица, бобър и видра. Счита се, че обитават Земята от повече от 170 милиона години.