background img
дек. 2, 2010
1936 Views

Учени уловиха антиматерия

Автор:

Учени успяха да уловят атоми на антиматерия за първи път. Този пробив в науката може да ни помогне да разберем повече за произхода на вселената.

Изследователите в ЦЕРН успяха да уловят антиводородни атоми в магнитен капан. Този антиводород ще позволи да се направи сравнение между материята и антиматерията.

Разбирането на антиматерията е едно от най-големите предизвикателства пред науката. Много теоретични физици и космолози смятат, че при Големият взрив са се образували равни количества материя и антиматерия.

В предишен експеримент през 2002г. учените успяха да създадат антиводородни атоми, но те бяха с много кратък живот – само няколко милисекунди. Сега те използваха специални магнитни полета, за да задържат атомите. Учените създадоха 38 антиводородни атома и успяха да ги задържат за около една десета от секундата, което е достатъчно, за да ги изучат, казва професор Джефри Хангст от ЦЕРН.

Магнитното поле, с което са задържани атомите, е било по-силно в краищата и най-слабо в центъра, което кара атомите да се съберат във вакуум. Докато успеят да задържат тези 38 атома, учените са провели експеримента 335 пъти.

За антиматерия първи споменава британският физик Пол Дирак през 1931г. в ЦЕРН продължават с експериментите и сега ще се опитат да създадат лъч от антиматерия, който би дал възможност да се разкрият мистериите около антиматерията.

Космос

Comments to Учени уловиха антиматерия

• Желателно е коментарите да са от учени на съответната компетентност и може би от фантасти, психолози и т.н. …

savko декември 2, 2010 22:20 Отговор
  • Но мисля си че тези опити без да се знае много за самата същност на материята са опасни. Според една теория цялата позната вселена се е създала от сблъсъка на 2 атома един материя другия антиматерия със светлинна скорост.

Alyosha декември 5, 2010 23:22 Отговор
    • Бъркаш много,познатата вселена е създадена от материя а останалата непозната ,в по голямата си част е антиматерия,според последните теории за големия взрив.А за това сблъсък атом с атом на материя с антиматерия до никаде не би довели само такова количество.Всичко е много по мащабно от колкото предполагаш,не че и аз толкова съм запознат но сум изчел доста литература на тази тематика.И стига с този скептицизъм относно ЦЕРН,все пак там са събрани наи големите учени от нашето време,няма да са те които за затрият земята 🙂 .

Invictus декември 8, 2010 18:07 Отговор
      • В една друга Ваша статия твърдението беше следното: "материята и антиматерията не могат да съществуват едновременно. Не става въпрос за две частици, които се сблъскват една в друга, а за една и съща частица, която изведнъж спира и тръгва назад във времето."

Иван Иванов януари 9, 2011 18:10 Отговор
      • Аз като човек, който иска да научи нещо, на коя теория трябва да повярвам.

Иван Иванов януари 9, 2011 18:10 Отговор
    • В тази статия се твърди, че: "Антиматерията е много трудна за изучаване, тъй като при контакт с материята, двете се унищожават взаимно, при което се освобождава голямо количество енергия."

Иван Иванов януари 9, 2011 18:08 Отговор
      • I az se 4udq sa6toto?! Dvete stati si protivore4at.

Stefka януари 12, 2011 00:14 Отговор
  • И все пак никой не знае какви биха могли да бъдат последствията при един евентуален инцидент.

iskamdaznam декември 11, 2010 22:52 Отговор
  • Атоми на анти материя немогат да бъдат уловени. Антиматерията се улавя на позитрони или анти-протони, които с помощта на ускорители на частици биват свързвани в анти-атоми.

mad scientist януари 6, 2011 11:23 Отговор