дек. 2, 2010
3275 Views

Учени уловиха антиматерия

Автор:

Учени успяха да уловят атоми на антиматерия за първи път. Този пробив в науката може да ни помогне да разберем повече за произхода на вселената.

Изследователите в ЦЕРН успяха да уловят антиводородни атоми в магнитен капан. Този антиводород ще позволи да се направи сравнение между материята и антиматерията.

Разбирането на антиматерията е едно от най-големите предизвикателства пред науката. Много теоретични физици и космолози смятат, че при Големият взрив са се образували равни количества материя и антиматерия.

Антиматерията е много трудна за изучаване, тъй като при контакт с материята, двете се унищожават взаимно, при което се освобождава голямо количество енергия.

В предишен експеримент през 2002г. учените успяха да създадат антиводородни атоми, но те бяха с много кратък живот – само няколко милисекунди. Сега те използваха специални магнитни полета, за да задържат атомите. Учените създадоха 38 антиводородни атома и успяха да ги задържат за около една десета от секундата, което е достатъчно, за да ги изучат, казва професор Джефри Хангст от ЦЕРН.

Магнитното поле, с което са задържани атомите, е било по-силно в краищата и най-слабо в центъра, което кара атомите да се съберат във вакуум. Докато успеят да задържат тези 38 атома, учените са провели експеримента 335 пъти.

Търговски обучения - myjobistosell.com

За антиматерия първи споменава британският физик Пол Дирак през 1931г. в ЦЕРН продължават с експериментите и сега ще се опитат да създадат лъч от антиматерия, който би дал възможност да се разкрият мистериите около антиматерията.

Космос