Изгубен мексикански град имал толкова сгради, колкото сградите в Манхатън

Археологията може да предизвика сериозни размисли относно миналото, но учените твърдят, че в днешно време високотехнологичните лазери за сканиране пренаписват учебниците и картите.

С помощта на лазери за сканиране, създаващи последователни импулси към земята (от самолет), както и с GPS-данни, учените успяват да изработят точна триизмерна карта на повърхността, която изследват.

През февруари, използвайки тази техника, те са успели да открият древен град на маите, разположен сред джунглите на Гватемала, както и да помогнат на археолозите да картографират друг главен град на маите – Каракол.

Днес учените използват същата техника, за да разкрият възможно най-много информация за друг древен град в западно Мексико. Макар по-малко известни от ацтеките, Purépecha били голяма цивилизация, населявала централната част на Мексико в началото на 16 век. Столицата им Tzintzuntzan се намирала в област, в която и до днес живеят оцелели наследници на цивилизацията.

Снимки: Channel 4

Учените са открили изгубения град Ангамуко (Angamuco), който се оказал два пъти по-голям от столицата на Purépecha – Tzintzuntzan, макар да не е бил толкова гъсто населен. „Това е огромно пространство с много хора и много сгради. Ако пресметнете всичко, излиза, че става въпрос за 40 000 сгради, което се приближава до броя на сградите в Манхатън“ – казва Крис Фишър – един от археолозите от екипа.

Ангамуко има необичайна структура. Пирамидите и големите площади са концентрирани в осем зони по краищата на града, вместо да са разположени в голям градски център. Изследователите смятат, че в своя разцвет (през 1000 – 1350 година) Ангамуко е бил обитаван от повече от 100 000 души. „Размерите на града го превръщат в най-големия град в Западно Мексико, за чието съществуване знаем“ – допълва Фишър. Досега съществуването на около 7000 сгради, открити с помощта на лазери, е потвърдено от екипа археолози, които работят на земята.

Крис Фишър твърди, че тази техника ще доведе до нови разкрития. „Накъдето и да насочите лазера, излиза нещо ново и това е така, защото знаем твърде малко за археологическата вселена на Америка. Днес всеки учебник трябва да бъде пренаписан, а след две години – да бъде пренаписан отново“.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ: Невероятно откритие изплува от джунглата и смая археолозите (ВИДЕО)