Касини направи най-близките снимки на Сатурн, които сме виждали

Касини на НАСА прелетя по-близо до Сатурн от когато и да било – и ни даде някои невероятни снимки.

Космическият апарат премина само на 3000км от облаците над Сатурн и на 300км от вътрешните пръстени на планетата. Това е първият път, когато Касини, а и който и да е друг апарат, прелита между Сатурн и пръстените му.

Уникалните снимки разкриват някои интригуващи неща за Сатурн и северния му полюс. На някои кадри се забелязва огромен ураган, който бушува на газовия гигант. На други, можем да видим движение на облаци и бури.

За момента снимките са с ниска резолюция и чернобели, но от НАСА няма да закъснеят да ги пооправят и оцветят, така че в близкото бъдеще ще имаме много по-добра представа какво точно виждаме.

Касини премина край Сатурн със скорост 124 000км/ч, използвайки голямата си антена като щит в случай, че се сблъска с частици от пръстените.

Това е първото от общо 22 прелитания в този регион, които Касини ще направи като част от грандиозния си финал. Тази фаза от мисията започна малко по-рано с последното преминаване край Титан и ще приключи на 15 септември тази година, когато космическият апарат ще бъде изпратен на гибел в атмосферата на Сатурн. Това ще се случи, за да се предотвратят щети и замърсяване на някоя от потенциално криещите живот луни на планетата.