11. Лековити яйца

Най-странните ГМО животни и растения

Британски учени са създали порода генетично модифицирани кокошки, които произвеждат противоракови лекарства в яйцата си. В ДНК на птиците са добавени човешки гени, които стимулират освобождаването на човешки протеини в белтъците на яйцата, заедно със сложни протеини, подобни на лекарствата, с които се лекува рака на кожата и други заболявания.

Какво точно съдържат тези яйца? Кокошките снасят яйца, съдържащи miR24, молекула, имаща потенциала да лекува злокачествена меланома и артрит, както и интерферон b-1a, антивирусно лекарство, подобна на модерни лекарства за множествена склероза.

12. Свръхпоглъщащи растения

Най-странните ГМО животни и растения

Хората освобождават около девет гигатона въглерод в атмосферата всяка година, а растенията и дърветата абсорбират около пет гигатона. Останалият въглерод допринася за парниковия ефект и глобалното затопляне, но учените работят по създаването на генетично модифицирани растения, които да поглъщат повече въглерод.

Въглеродът може с десетилетия да се задържи в листата, колоните, семената и цветовете на растенията. Този в корените обаче може да остане там векове наред. Учените се надяват да създадат растения с големи коренни системи, които да абсорбират и съхраняват въглерода под земята.