авг. 26, 2014
30211 Views

Автор:
5. Кози, произвеждащи паяжина

Най-странните ГМО животни и растения

Здравата, гъвкава, копринена нишка е един от най-ценните материали в природата и може да се използва при производството на безброй продукти – от изкуствени сухожилия до въжета за парашут – стига да има откъде да я добиваме. През 2000г, Nexiaa Biotechnologis обявяват, че имат отговора: коза, която произвежда специалния протеин на паяците в своето мляко.

Учените вкарали гена на паяка в ДНК на козата по такъв начин, че протеинът се открива само в млякото й. Това „копринено мляко“ пък преминава през отделен процес, след който се получава материал наречен „биостомана“.

6. Бързо растяща сьомга

Най-странните ГМО животни и растения

Генетично модифицираната сьомга на AquaBounty расте два пъти по-бързо от обикновената. Компанията казва, че рибата има същия вкус, текстура, цвят и миризма като нормалната. Все още обаче продължава дебата за това дали е безопасна за консумация.

В генетично модифицираната атлантическа сьомга е добавен хормон на растежа от кралска сьомга, което й позволява да произвежда хормон на растежа през цялата година. Учените са успели да задържат хормона активен като са използвали ген от приличащата на змиорка морска риба Zoarces americanus.

Търговски обучения - myjobistosell.com

Бързи и ипотечни кредити - creditpernik.com

Ако Комисията по храните и лекарствата одобри продажбата на тази сьомга, това ще е първият път, когато правителството на САЩ позволява продажбата на ГМО животни за консумация от човека. Появи ли се на рибните щандове, сьомгата няма да бъде означавана като генетично модифицирана.

1 2 3 4 5 6