авг. 26, 2014
23872 Views

Автор:
5. Кози, произвеждащи паяжина

Най-странните ГМО животни и растения

Здравата, гъвкава, копринена нишка е един от най-ценните материали в природата и може да се използва при производството на безброй продукти – от изкуствени сухожилия до въжета за парашут – стига да има откъде да я добиваме. През 2000г, Nexiaa Biotechnologis обявяват, че имат отговора: коза, която произвежда специалния протеин на паяците в своето мляко.

Учените вкарали гена на паяка в ДНК на козата по такъв начин, че протеинът се открива само в млякото й. Това “копринено мляко” пък преминава през отделен процес, след който се получава материал наречен “биостомана”.

6. Бързо растяща сьомга

Най-странните ГМО животни и растения

Генетично модифицираната сьомга на AquaBounty расте два пъти по-бързо от обикновената. Компанията казва, че рибата има същия вкус, текстура, цвят и миризма като нормалната. Все още обаче продължава дебата за това дали е безопасна за консумация.

В генетично модифицираната атлантическа сьомга е добавен хормон на растежа от кралска сьомга, което й позволява да произвежда хормон на растежа през цялата година. Учените са успели да задържат хормона активен като са използвали ген от приличащата на змиорка морска риба Zoarces americanus.

Ако Комисията по храните и лекарствата одобри продажбата на тази сьомга, това ще е първият път, когато правителството на САЩ позволява продажбата на ГМО животни за консумация от човека. Появи ли се на рибните щандове, сьомгата няма да бъде означавана като генетично модифицирана.

1 2 3 4 5 6