Руснаци изстрелват изкуствена звезда, най-ярката в нощното небе

Миналата година се говореше за Маяк – руски сателит, който ще стане една от най-ярките звезди в нощното небе. Сега изстрелването му е насрочено за след по-малко от две седмици.

Малкият сателит е във формата на куб с размерите приблизително на един хляб. Ще бъде изстрелян на борда на Съюз 2.1v на 14 юли от космодрума Байконур в Казахстан. Проектът е воден от Техническия университет в Москва, който е събрал повече от $30 000 в руския сайт за обществена финансова подкрепа Boomstarter.

Щом излезе в орбита на около 600км височина, сателитът трябва да разгъне гигантски пирамидовиден слънчев отразител. Целта е сателитът да засияе по-ярко от всяка друга звезда в небето. За ад се получи, рефлекторът му, който е направен от майлар и е 20 пъти по-тънък от човешки косъм, ще се разгъне на площ 16кв.м.

На базата на предишни изчисления, сателитът би трябвало да засияе с интензитет около -3.6. Това ще го направи 4-тият най-ярък обект в нощното небе, след Слънцето, Луната и Венера. Според други доклади, може да сияе със сила -10, което ще го направи по-ярък и от Венера.

Макар проектът да е интересен, може да се окаже проблемен. Много астрономически програми разчитат на погледа към цялото нощно небе и преминаването на изкуствена звезда може да не е най-доброто нещо за тях.

Ръководителят на проекта твърди, че звездата няма да създава проблеми, а и в небето вече летят немалко космически апарати. На уебсайта на проекта пише, че целта му е да популяризира космическата наука в Русия и да накара повече млади хора да се занимават с наука и технологии.