юли 31, 2012
45896 Views

10 мита за човешкия мозък

Автор:
Човешкият мозък е най-големият

Много животни могат да използват мозъците си, за да правят неща, които и ние можем, като например да намират решения на проблеми, да проявяват самосъзнание, съпричастност към другите и да се учат как да използват инструменти. Макар учените да не са на едно мнение относно дефиницията на интелигентност, те са съгласни, че човекът е най-интелигентното същество на планетата. И понеже сме най-умни, лесно можем да предположим, че имаме най-големия мозък. Това обаче не е така.

10 мита за човешкия мозък

Човешкият мозък тежи средно около 1360гр. Делфинът, който е доста интелигентно животно, също има толкова голям мозък. Кашалотът обаче не се смята за толкова умен, но мозъкът му тежи 7,8кг. От противоположната страна пък кучето бийгъл има изключително малък мозък , тежащ само 72гр. Орангутанът е едро животно, но и неговият мозък е малък – 370гр. И двете животни са много умни, но имат малки мозъци. При птиците нещата са дори още по-фрапиращи. Мозъкът на врабчето тежи 1гр.

Може би сте забелязали нещо доста очевидно при тези сравнения. Един делфин обикновено тежи над 150кг, а кашалотът достига до 13 тона. Нормално е колкото по-голямо е животното, толкова по-голям да е и черепът, следователно и мозъкът. Бийгърите са сравнително малки кучета, тежащи десетина килограма, така че има логика и мозъкът им да е по-малък. Връзката между размера и интелигентността не лежи в масата на мозъка, а в пропорцията му спрямо тялото. При хората това съотношение е около 1 към 50, докато при повечето други бозайници е 1 към 180, а при птиците дори 1 към 220. Мозъкът при човека се явява по-голяма част от общата ни маса, отколкото при другите животни.

Търговски обучения - myjobistosell.com

Бързи и ипотечни кредити - creditpernik.com

Интелигентността зависи и от различните части на мозъка. Бозайниците например имат голяма мозъчна кора, за разлика от птиците, рибите и влечугите. Малкият ни мозък например има две полукълба, които отговарят за по-висшите функции като памет, комуникация и мислене. Хората имаме най-голяма мозъчна кора от всички бозайници, сравнено с размера на мозъка. Тя съставлява около 40% от целия орган.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10