юли 31, 2012
35713 Views

10 мита за човешкия мозък

Автор:
Когато учите нови неща, мозъкът ви образува нови гънки

Когато говорим за мозъка и неговия вид, сигурно си представяте закръглена, двуделна сива маса, покрита с гънки. При еволюцията ни като вид, човешкият мозък постепенно е нараствал, за да може да изпълнява все по-сложни функции, отличаващи ни от останалите животни. Обаче за да бъде достатъчно компактен да се събере в черепа и да е пропорционален на тялото, мозъкът е започнал да се нагъва. Ако го разгънем, размерът му вероятно ще е колкото на възглавница. Логично е щом има гънки, да има и бразди между тях. Някои от тези гънки и бразди дори са кръстени, като от човек на човек може да се различава вида им.

10 мита за човешкия мозък

Мозъкът ни в началото на нашия живот обаче не изглежда така. В ранното си развитие зародишът има много гладък и малък мозък. С напредване в развитието си, започват да растат неврони, които населват различни зони от мозъка, образувайки гънките и браздите. До 40-тата седмица мозъкът вече е напълно нагънат. Не ни се появяват нови гънки, докато учим – раждаме се с тях и ги имаме цял живот.

Човешкият мозък наистина се променя докато се учим, но не по този начин. Феноменът се нарича мозъчна пластичност. Изучавайки промените в мозъците на животни като плъховете, докато учат различни задачи, учените са открили, че синапсите (връзките между невроните) и кръвните клетки, които поддържат невроните растат и увеличават броя си. Някои смятат, че образуваме нови неврони, когато складираме спомени, но това все още не е категорично доказано.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Етикети:
· ·
Избрани · Човекът

Comments to 10 мита за човешкия мозък

• “Можеш да се учиш чрез подсъзнателни съобщения” – да, можеш – прочетете за Сугестологията, създадена от покойния Георги Лозанов.

“Психологията изучава поведението и мисловните процеси” – две школи от младата западна наука Психология наблягат предимно на изучаването на поведението и мисловните процеси. Просто масово се пропагандират идеите им и затова са превзели отвътре науката. Все пак обслужват материалистични интереси.
    Психологията преди всичко се занимава с невидимото… душата, съзнанието, сънищата, чувствено-емоционалния и интелектуалния живот, несъзнаваното…

Nosce te ipsum август 4, 2012 00:55 Отговор
  • ние ползваме само материалната част от мозъка като клетки и т.н..но останалите 90 процента са свързани със подсъзнание, способности, много силен ум…говори се, че Айнщайн е използвал 22 процента от мозъка си…оттам си правете изводи

Ивв октомври 5, 2012 04:59 Отговор
    • Хаха. Аман от прости хора.

Ристу октомври 16, 2012 02:32 Отговор
  • “Джудас Прийст” междудругото. 🙂

Marinella октомври 20, 2014 22:47 Отговор
  • Всъщност това за 10-те процента не е изобщо мит! Нещата са обаче доста по-сложни – първо, човек има обикновено между 80-100 до към 400 милиарда неврона. Второ човек ползва за съзнателните дейности около 16-17% от тях, останалите отиват за несъзнателни дейности като дишане, регулиране на температурата и т.н. Та от тези 16-17 процента и по-скоро от сигналите, протичащи между тях, само една малка част са реално осъзнати и контролирани, което прави общия процент доста по-малък от 10%. Предполага се, че всичко това не е случайно, тъй като ако осъзнато човек можеше да ползва временно пълния капацитет на мозъка си, то биха се изключили дадени поддържащи процеси в тялото. Но фактите са такива, тъй че това изобщо не е мит!

Max октомври 22, 2014 13:37 Отговор
  • Използваме 10% от УМСТВЕНИЯ си капацитет, не от физическия капацитет на мозъка. Ако това не е вярно – на какво се дължи разликата в коефициента на интелигентност между хората с най-нисък такъв и тези с най-висок?

Лора октомври 23, 2014 08:41 Отговор