Най-дългите съобщения, изпращани в космоса

„The Day the Earth Stood Still” (2008 година)

Филмът „The Day the Earth Stood Still” е изпратен към звездната система Алфа Кентавър през 2008 година. Той е с продължителност 2 часа и съдържа 6500 думи в различни диалози. Но дали това е достатъчно средство, по което извънземните биха съдили за нашата цивилизация?

Златната плоча на Вояджър

През 1977 година са изстреляни два космически апарата по програмата Вояджър, на борда на които има грамофонна плоча, чето съдържание е подбрано от комитет на НАСА с председател Карл Сейгън. На плочата са записани: 5 минути „земни звуци“ (като звук от океански вълни, вятър, животни), 90 минути с музика от цял свят, поздравления на 55 различни езика. Целият запис е с продължителност от около 2 часа. Освен това са изпратени 100 изображения, съобщения от официални лица от Земята и пиктограми, изобразени върху обложката на плочата.

Реклама на „Doritos”

През 2008 година към звездата 47 Голяма мечка, която е на 42 светлинни години от нас, е изпратен запис на реклама на „Doritos”, повтаряща се 720 пъти. Тъй като в рекламата не са включени никакви разговори, на теория ще е разбираема за извънземните. Пресметнато е, че изписаните думи (които не са никак много), ще са общо 11 520, ако някой изгледа рекламата всичките 720 пъти. За съжаление всяка от думите е свързана с „Doritos”.

501 съобщения от социалните мрежи

Очевидно 2008 е годината на изпращането на съобщения в космоса. Социалната мрежа „Bebo” също решава да опита да контактува с извънземни със своята програма „Съобщение от Земята“. Предложени са хиляди съобщения, но крайните са избрани чрез гласуване онлайн. В крайна сметка към Gliese 581 c (звезда, намираща се на малко над 20 светлинни години) са изпратени 501 съобщения, сред които и такива на знаменитости и политици.

25 800 съобщения от австралийци

Вдъхновени от „Bebo”, списание „Cosmos” и австралийското правителство си партнират през 2009 година, за да създадат „Hello From Earth” – група текстови съобщения, изпратени към Gliese 581 d (големият брат на Gliese 581 c). Изпратени са общо 25 878 съобщения.

100 000 реклами за Craiglist

Craiglist е мрежа, включваща различни безплатни обяви. През 2005 година главният изпълнителен директор на Craiglist Джим Бъкмастър предлага да се стартира кампания за изпращане на обяви в космическото пространство. Всеки, който имал желание, можел да участва в проекта. Рекламите, общо 100 000, не са насочени към конкретно място, а част от космоса, на която не се вижда нищо и която е на около 3 светлинни години от нас, което означава, че досега е трябвало да узнаем дали случайно намиращи се там извънземни не са си харесали нещо от обявите.