Най-невероятните живи фосили

4. Лаоска скална мишка

Най-невероятните живи фосили

Едно от най-забележителни животни на планетата! Открито е на пазар в Лаос през 1996г, където са го продавали за месо. Озадачени от необичайната форма на черепа му, учените проследили историята на животното и най-после го описали правилно за първи път през 2005г. Първоначално, специалистите смятали, че е член на напълно ново животински семейство, което е доста необичайно; нови животни биват откривани всяка година, но обикновено са свързани с други животни, които вече познаваме. Тези учени обаче сравнили лаоската скална мишка само с други бозайници, а не с фосилите.

На следващата година, други учени откриват, че новата мишка вече си има семейство, за което знаем от фосилите. Оказва се не само, че не е нова, ами е изключително стара и принадлежи към лазаровата група. Това са животни, известни от фосилите, които са смятани за изчезнали в днешно време, но са били открити отново.

Лаоската скална мишка се е появила за първи път преди около 32.5 милиона години, но се губи от фосилите преди около 11 милиона години. Никой не знае защо, имайки предвид, че тя все още съществува и никога не е била изчезнала напълно. Прилича на кръстоска между катерица и мишка. Живее, както подсказва името й, в скалистите райони на Лаос.