background img
Ное. 23, 2013
659 Views

Испания иска да пусне ГМО мухи

Автор:

Компания, която се занимава със създаването на генетично модифицирани комари вече има нов проект. Британците от Oxitec искат да пуснат генетично модифицирани маслинени мухи в Испания. Мухите са едни от най-големите вредители по маслиновите дървета.

Идеята е тези мухи, всичките мъжки, да се чифтосат с дивите си половинки. Всяка женска муха, родила се от това, умира още като ларва, докато мъжките пренасят смъртоносния ген на следващите поколения. С течение на времето, това трябва драстично да намали популацията на маслинените мухи.

Испания иска да пусне ГМО мухи

При опитите в клетка, мухите на Oxitec са смазали естествената популация. Добавените гени са подобни на онези в комарите на Oxitec, които компанията е изпробвала в Бразилия, елиминирайки 96% от пренасящата денга популация.

Пускането на генетично модифицирани насекоми на свобода е спорен въпрос (засега насекомите са единствените генетично модифицирани животни, които се пускат в природата). Новата муха може да има някои други нежелани черти, например устойчивост към пестициди, които ще предаде на останалите.

Article Categories:
В крак с времето

Comments to Испания иска да пусне ГМО мухи

• Изглежда доста неприятно това насекомо, никога не съм обичам малките дребни летящи твари, но уви са ни нужни за нормалният кръговрат на живота ни. За тази…“ Идеята е тези мухи, всичките мъжки, да се чифтосат с дивите си половинки. Всяка женска муха, родила се от това, умира още като ларва, докато мъжките пренасят смъртоносния ген на следващите поколения. С течение на времето, това трябва драстично да намали популацията на маслинените мухи….“ ми звучи изключително интересно, но щом така съществуват значи така е било писано знам ли.

оферти за ранни записвания декември 24, 2013 14:33 Отговор