дек. 20, 2012
16021 Views

Топ 10 животински суперсили

Автор:
9. Супер зрението на северния елен

Хората не възприемат ултравиолетовата светлина, но тя все пак е опасна – причинява изгаряне, рак и дори слепота. Северните елени обаче са различни. За разлика от човешкото око, при което УВ светлината се блокира от лещата, при това на северния елен, УВ светлината преминава право през лещата и роговицата към ретината. Учените са открили, че след това УВ светлината задейства електрически сигнали в мозъка, което показва, че елените я виждат.

Но защо им е? В заснежената Арктика, където всичко изглежда бяло за нас, УВ зрението позволява на елените да виждат по-детайлно средата си, включително лишеите, с които се хранят и вълците, от които бягат.

Супер зрението на северния елен

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Животни · Избрани

Comments to Топ 10 животински суперсили

• Учени откриха най-силното насекомо, което е и второто по сила животно в света. Това е рогатият торен бръмбар Onthophagus taurus.

Асен Ал. декември 28, 2012 19:45 Отговор
  • Отвратен съм от розовата драконова стоножка. Изглежда бая гадничко 🙂

MCFOXXX декември 31, 2012 17:23 Отговор
  • Е, ама колко невероятно всеки един мъжки индивид в прородата (освен човешкия) , използва даденостите си за да впечатлява женския, за да го пази, за да го защити и т.н…. Ами несравнима Божествена красота е това. Човека създава машинки в полза на човека, Господ е сътворил слаби и силни животинки, които доказват силата и любовта си, докато живеят…
    Нека сътворим един нов шестоднев.

Дани април 9, 2013 12:56 Отговор