Най-безстрашното животно на планетата

Запознайте се с медения язовец  – най-безстрашното животно на планетата. Репутацията му идва от факта, че язовеца не се поколебава да напада всякакви животни – скорпиони, бодливи прасета, змии, газели, лъвове и дори крокодили.

2badger

Медените язовци обитават пустите земи на саваните и могат да бъдат видени в Африка и Азия. Там откриват изобилие от животни, с които се хранят.

На дължина са между 60 и 100см и тежат между 5 и 15кг. Имат остро обоняние и са свирепи хищници, които сякаш нямат засищане. Известни са с това, че убиват изключително отровни змии и учените все още не могат да разберат как такова дребно животно оцелява след ухапване, което би убило 100 килограмов човек.

1badger

Меденият язовец е получил името си, защото обича меда и влиза в пчелни кошери без страх от височината, на която се намират.

Умното животно използва и помощта на също толкова обичаща меда птица – язовката. Тя води медените язовци директно до пчелините кошери, където ги оставя да свършат мръсната работа, а после си взема нейния дял от меда.

3badger

Дори лъвовете не спират свирепото животинче.  През 1972 е документиран случай, в който язовец е убил лъв като е разкъсал гениталите му.

Въпреки всичко медените язовци търсят храната си предимно по дупките и процепите. Доста добре се катерят и често крадат храната, която други животни са скрили по дърветата. Ако бъдат нападнати се опитват да се защитят по всякакъв начин и само ако това не проработи преминават към атака.

Предишна статия