10 мита за космоса, на които трябва да спрете да вярвате

3. Слънцето е топка от огън

Слънцето всъщност сияе, а не гори. Може да ви изглежда като незначителна разлика, но топлината, генерирана от Слънцето, е резултат от ядрен реакция, а не от химична, каквото е горенето. И докато сме на тази тема…

Слънцето е топка от огън

4. Слънцето е жълто

Накарайте някой да ви нарисува Слънцето и той веднага ще посегне към жълтия цвят. Това ни се струва нормално. Рисуваме Слънцето жълто още от деца, пък и да имаме някакви съмнения, ще излезем навън и ще погледнем към него в небето, където определено изглежда жълто.

Слънцето е жълто

В действителност обаче, виждаме жълтото единствено благодарение на земната атмосфера. Ако сте виждали снимки на НАСА и на тях Слънцето също е жълто, за това си има причина. Толкова сме свикнали с тази идея, че понякога астрономите променят цветовете на снимките си, за да ги направят по-разпознаваеми. Истинският цвят на Слънцето обаче е бял. Всеки астронавт може да го потвърди.

Освен това нямаме нужда да виждаме Слънцето, за да знаем какъв цвят е, защото можем да разберем това по температурата му. Студените звезди в началото са кафяви или тъмно червени и постепенно стават по-горещи. Нещо с температура няколко хиляди келвина ще излъчва червена светлина. В другия край на спектъра, най-горещите звезди с повърхностна температура над 10 000 келвина са сини. Повърхността на Слънцето е почти 6000 келвина, което означава, че то попада някъде в средата и е бяло.