ное. 1, 2014
27889 Views

10 мита за космоса, на които трябва да спрете да вярвате

Автор:
7. Звук в космоса

Филмите рядко се придържат към реализма, когато стане въпрос за звук в космоса. Все пак една експлозия не е толкова драматична и ефектна, ако зрителите не могат да я чуят. В космоса обаче няма атмосфера, което означава, че звуковите вълни няма по какво да преминат.

Звук в космоса

Разбира се не означава, че никъде другаде в космоса няма звук. Ако отидете на планета с атмосфера, там ще има звук, макар и по-странен.

8. Не може да се премине през астероиден пояс

Това го знаем от “Междузвездни войни”. Хан Соло ни показа, че е супер пилот, като прекара Хилядолетния сокол през смъртоносен астероиден пояс, въпреки невъзможните шансове за оцеляване. Това е впечатляващо, ако изключим факта, че вероятно и вие бихте могли да го направите (ако имахте под ръка космически кораб).

Не може да се премине през астероиден пояс

Едно от най-честите неща за космоса, които филмите не представят вярно, е размерът. Това е отчасти разбираемо. Ако трябваше да ни покажат реалността, щяхме да гледаме просто черен екран с по някоя миниатюрна точка тук-там, обозначаваща планета или нещо друго.

Космосът просто е огромен. Ама наистина огромен. Дори в един астероиден пояс да има десетки милиони астероиди, трябва да сте най-големият карък на света, за да се ударите в някой. Не е невъзможно, но вероятността е близо до нулата.

Да погледнем към нашият астероиден пояс. В него има милиони обекти, а вероятно и много повече, в зависимост колко голям трябва да един обект, за да го броим. Най-голямото нещо в него е Церера – бивш астероид, днес класифициран като планета джудже с диаметър 950км. Разстоянието между два обекта в астероидния пояс е поне няколкостотин хиляди километра. Шансовете да се ударите в един от тях е 1 на милиард. Досега сме изпратили 11 космически апарата през астероидния пояс без нито един инцидент.

1 2 3 4 5