ное. 1, 2014
27887 Views

10 мита за космоса, на които трябва да спрете да вярвате

Автор:
9. Великата китайска стена се вижда от космоса

Сигурно сте чували, че Великата китайска стена е единственият създаден от човека обект, видим от космоса. Това може да е отчасти вярно, а може и да не е – зависи какво разбирате под “комос”. От ниската орбита, стената е едва забележима, но също и много други постройки на Земята. От по-далеч, например от Луната, няма да можете да различите цели континенти, да не говорим за някаква си стена.

Великата китайска стена се вижда от космоса

10. НАСА разполага с ¼ от бюджета на САЩ

Без съмнение САЩ е допринесла за изследването на космоса много повече от която и да е друга нация, но за съжаление успява да го прави все по-малко, поради все по-слабата обществена подкрепа към НАСА. Все повече хора губят интерес към космоса и това е жалко, защото това е най-амбициозното и важно начинание в историята на човека като цяло.

НАСА разполага с ¼ от бюджета на САЩ

Един от най-големите проблеми на НАСА е приетото схващане, че харчи твърде много пари. Хората правят доста грешни сметки колко пари НАСА получава всяка година. Средностатистическият американец смята, че НАСА харчи значителна част от федералния бюджет – цели 25%. Във времена, когато много хора изпитват икономически затруднения, не е чудно, че те искат космическата програма да бъде спряна.

Проблемът тук е, че НАСА не получава толкова пари. За 2015г, националното управление ще получи около 0.5% от федералния бюджет. Всъщност и предишни години бюджетът на НАСА рядко е надхвърлял 1% от федералния. Най-голям е бил по време на космическата надпревара през 60-те, но дори тогава е достигнал максимум 4.4%, което е доста по-малко от 25%.

1 2 3 4 5