7. Неразвалящ се домат

Най-странните ГМО животни и растения

Доматът Flavr Savr е първата комерсиална генетично създадена храна, пусната на пазара за свободна консумация. Като са добавили специален хормон, учените от калифорнийската компания Calgene се надявали да забавят процеса на зреене в домата, за да не омеква и да не се разваля, позволявайки му да запази естествения си вкус и цвят.

Комисията по храните и лекарствата на САЩ е одобрила тези домати през 1994г. Те обаче се оказали твърде деликатни при транспорт и са изтеглени от пазара през 1997г. Освен проблемите с производството и транспорта, доматите имали и доста слаб вкус.

8. Бананови ваксини

Най-странните ГМО животни и растения

Хората скоро може да започнат да се ваксинират срещу хепатит В и холера просто като изядат по един банан. Учените са създали банани, картофи, маруля, моркови и тютюн, произвеждащи ваксини, но казват, че бананите са най-подходящи.

Когато изменена форма на вирус бъде инжектирана в банана, генетичният материал на вируса бързо става неразделна част от клетките на растението. Докато бананът расте, клетките му произвеждат протеини на вируса – но не заразната част на вируса. Когато човек изяде този ГМО банан, пълен с протеини на вируса, имунната му система произвежда антитела, които да се борят със заразата – също както действа и традиционната ваксина.