ное. 27, 2009

Най-странните експерименти

Автор:
Пусни ток на кучето

2exp

Когато Станли Милграм публикувал резултатите от експеримента си през 1963г. (виж по-надолу), това шокирало цялото научно общество. Някои учени не повярвали, че човек може да бъде манипулиран толкова лесно и започнали да търсят дали Милграм не е допуснал грешки. Чарлз Шеридан и Ричард Кинг решили, че участниците в експеримента на Милграм разбирали, че жертвата им не страдала в действителност. За да проверят тази възможност, Шеридан и Кинг решили да повторят експеримента с една малка разлика. Заменили актьора с истинска жертва. Очевидно не можели да използват човек за целта, за това избрали сладко, малко кученце.

Шеридан и Кинг казали на участниците в експеримента, че кученцето било обучено да различава мигащата от постоянната светлина. То трябвало да застане или отдясно или отляво, в зависимост от светлината. Ако животното не застанело на правилното място, участниците трябвало да натиснат бутон, с който да му пуснат ток. Силата на тока се увеличава с 15 волта за всяка грешка.

С увеличаването на волтажа кученцето първо лаело, после подскачало, а накрая виело от болка. Доброволците били ужасени. Те крачели нервно, задъхвали се и махали с ръце за да покажат на кучето къде да застане. Някои дори се разплакали. Въпреки това, повечето, 20 от 26, продължили да натискат бутона до достигане на максималния волтаж.

Изненадващо шестимата, които отказали да продължат били мъже. Всички 13 жени от експеримента продължили до края.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Мистерии

Comments to Най-странните експерименти

• ” Когато Станли Милграм публикувал резултатите от експеримента си през 1963г., това шокирало цялото научно общество.”
    Хубаво щеше да е да обясните първо за какъв експеримент става въпрос

Илияна септември 13, 2012 11:29 Отговор
  • Става въпрос за експеримента, за който говорим малко по-долу – “Подчинение”.

Firefly септември 14, 2012 04:33 Отговор