Най-странните експерименти

Ще си легнеш с мен?

Представете си както си вървите из двора на университета във Флорида през 1978г., привлекателна млада жена да се доближи до вас и ви каже „Забелязах те наоколо. Намирам те за привлекателен. Ще си легнеш ли с мен?”

Вероятни ще си помислите, че сте извадили голям късмет. Е.. не съвсем. Всъщност сте станали участник в експеримент, проведен от психолога Ръсел Кларк.

Кларк убедил студентите си от класа му по социална психология да му помогнат да разбере кой от двата пола е по-податлив на сексуално предложение от непознат. Единственият начин да разбере бил млади момчета и момчета от класа си да излязат на двора и да предлагат на непознати.

Резултатите не били кой знае колко изненадващи. 75% от мъжете с радост приемали предложението, но нито една жена не отвърнала положително на привлекателните мъже. Дори повечето от тях настоявали да ги оставят на мира.

Пробуждане на сексуален интерес у пуяците

3exp

Пуяците не са предирчиви. Дайте им кукла на пуйка и те ще се опитат да се чифтосат с нея, сякаш е истинска пуйка.

Това заинтригувало Мартин Шейн и Едгар Хейл от университета в Пенсилвания и те решили да проверят какъв е минимумът за да заинтригувате един пуяк. Провели серия експерименти в тази насока. Те махали една по една части от куклата, докато пуякът не изгубел интерес.

Опашката, краката и крилата липсвали, но птицата била все така заинтригувана. Накрая учените оставили само глава на клечка. Учудващо, пуякът все още проявявал голям интерес. Дори предпочитал глава на клечка, отколкото тяло без глава.

1. “ Когато Станли Милграм публикувал резултатите от експеримента си през 1963г., това шокирало цялото научно общество.“
      Хубаво щеше да е да обясните първо за какъв експеримент става въпрос