Най-странните експерименти

Поглед през котешки очи

4exp

През 1999г. учени на чело с д-р Янг Дан, асистент професор по невробиология в Бъркли, упоили котка със содиев пентотал, парализирали я с химически препарат и я вързали здраво. След това залепили метални клеми за бялото на очите й и я принудили да гледа към екран, показващ сцени с дървета  и човек с пуловер.

Това не е част от филм на ужасите, а забележителен опит за проникване в мозъка на живо същество и да се погледне директно през очите му. Учените вкарали електроди във визуалния център на мозъка на котката. Електродите измервали електрическата активност на мозъчните клетки и предавали информацията към близкия компютър, който я декодирал и трансформирал в картина. Докато котката гледала към екрана, същите сцени се показали и на компютъра.

Електрификация на човешки трупове

През 1780г. италианският професор по анатомия Луиджи Галвани открил, че електричеството може да накара крайниците на мъртва жаба да се размърдат. Скоро учени от цяла Европа повтаряли експеримента, но не след дълго се отегчили от жабите и се обърнали към по-интересни животни. Запитали се какво ли ще стане, ако използват човешки труп?

Племенникът на Галвани, Джовани Алдини, тръгнал на обиколка из Европа и предлагал на хората шанс да видят невероятен спектакъл. Най-известната му демонстрация била на 17-ти Януари 1803г. когато свързал 120 волтова батерия с тялото на убиеца Джордж Форстър.

Когато Алдини свързал батерията към устата и ухото, лицевите мускули се свили и лицето на убиеца се изкривило, сякаш от болка и лявото око се отворило. Като за финал, Алдини свързал батерията с ухото и ректума. Тялото на Форстър  се разтанцувало.

Други учени се опитвали чрез този метод дори да съживят мъртвец, но без успех. Смята се, че ранните експерименти от 19-ти век са били вдъхновение на Мери Шели за написването на Франкенщайн през 1816г.

1. ” Когато Станли Милграм публикувал резултатите от експеримента си през 1963г., това шокирало цялото научно общество.”
      Хубаво щеше да е да обясните първо за какъв експеримент става въпрос