Последни на света – най-редките видове на Земята

Дългопет джудже

Този миниатюрен примат е бил смятан за изчезнал през 20-ти век, докато индонезийски учени не убиват един, ловейки плъхове. Това откритие дава началото на осемгодишна изследователска експедиция в търсене на вида, която през 2008г най-после постига успех. Учените успешно залавят два мъжки и една женска, на които слагат проследяващи устройства. Забелязали и четвърти, но той успял да избяга.

Макар да не са открити други дългопети джуджета, учените се надяват, че видът оцелява по някакъв начин, след като заловените мъжки и женска били в зряла възраст.

Дългопет джудже

Абингдънска слонова костенурка

През 2012г трагични новини обиколиха света – Самотният Джордж, последната костенурка от своя вид, почина на остров Пинта. Джордж се превърна в символ на усилията за опазване на видовете на островите Галапагос. Някога широкоразпространен вид на о. Пинта, абингдънската слонова костенурка изчезва почти напълно като вид, след като е ловуван години наред. През 1958г на острова са внесени кози, които изяждат по-голямата част от растителността, което довършва вида и той изчезва напълно в дивата природа.

За щастие, скоро след смъртта на Джордж, на близкия остров Изабела са открити 17 хибридни костенурки първо поколение, дошли от остров Пинта. Това означава, че единият им родител е чистокръвна абингдънска слонова костенурка, която може би е още жива и се чифтосва.

Абингдънска слонова костенурка